Díky za odpověď!
Níže přepis celého záznamu, jeho opravu kromě kýžené části s původem Rykla však nepotřebuji:
Hauc die denunciationibus tribus continui dominus quarum 1ma 3 Jan.
2da 10 3tia 17 currenti intermissarum solemnia facta e[st], nulloq[ue] impedimento
habito ego Joan. Frid. Schwartz Curatus huius parochiæ ad Rubrum Arborem spons[um]
et filium Andream Rikal defuncti Thomæ Rikal ex pago ????? parochiæ ??olci-
nensis, cum Barbara Pyllmeyerin sponsa et filia Petri Pyllmeyer ex pago
Fridrichsthal interrogavi eorumq[ue] mutuo consensu habito /: sponsi ???
cum scripta facultate sui parochi :/ solemniter per verba de præsenti matri-
monio copulavi præsenti testibus Urbano Lamkes ex Hadrowa et Georgio [Sswed/Schwed]
ex Putsrieth parochiæ Lautschimensis
zburget píše:nevšiml jsem si, že by tam byl mix novogotické kurzívy a humanistického písma, viděl jsem jen humanistické písmo (s občasnými prvky kurzívy).
No, tím si nejsem tak jistý – většina vlastních jmen a lokalit jsou psána novogotickou kurzívou (Pyllmeyerin, Pyllmeyer, Fridrichsthal, Lamkes, Hadrowa...) Spíš bych naopak řekl, že v těchto případech mu to občas "ujede" a napíše něco humanisticky (např. ženich má v příjmí první písmeno kurzívou a jeho otec zase humanisticky).
zburget píše:Dál je podle mě nesmysl, any byl otec ženicha farář. To v 18. stol. fakt možné nebylo. Bude to jen upřesnění lokality původu ženicha.
No jo, od začátku pracuju s tím, že je to nějaká farnost, ale takhle to dopadá, když si to po sobě nezkontroluju a napíšu faráře.

Díky. Byli to katolíci, takže samozřejmě děti neměli. Chybějícímu obloučku (tedy písmenu i) bych takovou důležitost nepřisuzoval, tady v tom textu toho často chybí spoustu, sám to píšeš. O kousek níže mezi svědky je jinak taky napsáno, že Jiří pocházel z loučimské farnosti.
Oni Ryklové byli tzv. Králováci (prvně jsem po nich pátral zde:
viewtopic.php?f=6&t=57896), a tak se pohybovali především po svých rychtách, zde je jejich mapa:
https://mapy.com/s/nasuluvaguRychty Hamry, Hojsova Stráž a Svatá Kateřina (č. 3, 4 a 5) byly ještě v této době (kolem roku 1720) v zásadě všechny pod farností Dešenice, stopově Nýrsko a právě Červené Dřevo. Syn zde oddaných rodičů se následně po roce 1751 zjevuje na rychtě Stodůlky (č. 7), farnost Rejštejn, cca 35 km od Červeného Dřeva, a dožívá na rychtě Javorná (č. 1) ve vsi Onen Svět. Nicméně vzhledem k tomu, že se ženich narodil ve vsi Hadrava a s rodiči následně žil ještě r. 1698 v Chudeníně – a to v zápise Hadrava ani Chudenín opravdu nejsou – může to být snad cokoliv.
Když se ještě jednou odkážu na výše zaslaný odkaz – posílal jsem tam záznam, kde je Ondřej uveden jako "ex Novis Gazis", tedy z Nových Chalup. Doloženě se Ryklovi vyskytovali ve vsi Zadní Chalupy, hned vedle Stornu a Beerenhofu, tak si trochu myslím, že by to mohlo souviset.
Ještě jednou děkuji, zkusím podle tvých postřehů najít tu farnost. Jen se trochu bojím, že by to mohlo být něco za hranicí. Trochu pohledám a dám vědět.
------
A trochu pozitivní zprávy – dnes jsem se osobně podíval do sousedních Všerub a i po všech těch letech se za místním kostelem dochoval koutek s německými hroby, které přežily i odsun a dobu po něm následující. A dokonce i s jedním pohřbeným Pillmajerem.


J.