VYŘEŠENO - N-1905-Lovosice-němčina?

Archiv vyřešených příspěvků. Prosíme již neoživovat.

VYŘEŠENO - N-1905-Lovosice-němčina?

Příspěvekod sisovka » stř lis 26, 2025 11:38

Umístění je druhé zhora na druhé stránce.
Anton Galle - katolík, v Lovosicích + Josef Galle, … Lovosice 150 + Theresia, rozená Schoffer.

Prosím kdo by rozluštil, jaké měl pan Galle povolání a jestli jsem dobře přečetla příjmení Schoffer.
Moc děkuji.

https://ibb.co/MDZ8hCgw
Matrika Lovosice -
N_I-N_inv_c_10892_sig_101_32_1900-1911_Lovosice_178.jpg

Jsem nováček. Moc tomu nerozumím, tak se omlouvám.
Naposledy upravil sisovka dne sob lis 29, 2025 20:08, celkově upraveno 2
sisovka

Oblast pátrání: Lovosice, Jindřichův Hradec, Teplice, Ústí n/L, Roudnice n/L, Francie

Re: Matrika-1905-Lovosice-nevim

Příspěvekod Zora » stř lis 26, 2025 12:23

Opravte si předmět.
Druh události není matrika, ale třeba N, nebo O nebo Z

Nad jazykem se zamyslete. ¨

Bývá zvykem vložit odkaz na příslušný matriční záznam.

Z
Zora

Oblast pátrání: Ivančice a okolí, Brno-Zábrdovice, jižně od Brna, Tišnovsko, Vysočina-Žďár, Křižanov, Velkobítešsko, Náměšťsko, z části Třebíč, mlynářské rody na řekách Jihlava, Oslava, matriky Rakousko z části

Re: N-1905-Lovosice-němčina?

Příspěvekod zburget » stř lis 26, 2025 14:30

Standardně opravujeme a doplňujeme celý zápis - ale tady, když máte německy psaný záznam přepsaný česky, není jaksi co opravovat a doplňovat. Takže odpovím pouze na položený dotaz - tedy - ptáte se na povolání pana Galle, ale nepíšete kterého - jsou tam dva. Předpokládám, že se ptáte na Antonína. Jako povolání tam má napsáno Kaufmann - tedy obchodník. Je tam toho tedy napsáno víc, tak pokud chcete záznam komplet, tak přepište, co přečtete v originále. Pak to bude možné doplnit a opravit.
Jinak - doporučuju si pořádně přečíst pravidla této sekce - ono to tam o přepisu v originálním jazyce je celkem jasně napsáno.

Příjmení Terezy bych četl, jako Schaffer.
Zbyněk Burget
zburget