Tedy, když zareaguji k původnímu příspěvku...
No, nevím, ale mně ta známka přijde relativně přehnaná, nehledě na okolnosti.
Na druhou stranu bych se k tomu nestavěl tak radikálně, jako někteří diskutující v diskusi pod příspěvkem. Pro mě by bylo hlavní (a myslím, že je třeba to takto vysvětlit i dotyčnému dítěti), že je důležitější si z toho něco odnést a taky nad tím uvažovat spíš tak, zda mi tato známka ovlivní hodnocení ve větším rámci, tedy potenciálně na vysvědčení, potažmo zda je potřeba na předmětu a látce zapracovat
Kdyby tato pětka ovlivňovala známku na vysvědčení z češtiny, tak bych to ale už každopádně jako "sprosťárnu" od učitelky bral.
Ale jinak si myslím, že teď si zkrátka dítě bude pamatovat, že se tečka píše za větou pokaždé, když se podívá do žákovské
No, a jinak ke kantorům, kterým občas "ujede" nějaká hrubka, či pravopisná chyba...
Bohužel musím jako student konstatovat, že jsem se s tím občas stýkal a stále ještě stýkám i ve svém prostředí. Ale neřekl bych, že to je ze strany studenstva a i ostatních bráno hanlivě, či že by to bylo učiteli vyčítáno. Domnívám se, že se nejedná o tak velký přešlap (třebaže to přešlap je), když není bohemistika či případně jiný blízký obor tím, co učitel vystudoval.
Každopádně opět musím říct, že se nesmí generalizovat.
Znám učitele, kteří se přímo vyžívají v pravopisných chybách svých studentů a pro nedostatečnou nejdou daleko. (A sami používají ve své mluvě češtinou hovorovou, či snad nespisovnou, třebaže ji ve svých hodinách zakazují
)
Pochybuji, že bych zrovna o tomto kantorovi za 25 let psal, jak nás skvěle naučil. Protože to se říct nedá
(Včera jsme s dotyčnou psali dvouhodinový test z estetické, resp. výtvarné výchovy. Tj. z předmětu, jehož náplní má být dle osnov kreslení.)
Na druhé straně znám také učitele, kteří se k tomu staví mnohem lépe, vysvětlí, a tak podobně.
Tělocvik a jiné předměty bych s tím úplně nesrovnával
Tam se zas odráží jiné aspekty. Ale je fakt, že záleží na osobním přístupu učitele, spíš než na tom, co je vepsáno do osnov.
J.