od zburget » sob črc 03, 2021 18:12
Tak, tohle je důležitá informace.
Problém s MyHeritage je ten, že oficiálně nenajdete žádnou e-mailovou adresu pro podporu. Když se podíváte na stránku "Kontaktujte nás", tak vám tam sice tvrdí, že "Náš tým péče o zákazníky nabízí podporu v jazyce čeština a 5 jiných", ale pak už tam máte jen telefonní čísla do zahraničí. A z té tabulky vyplývá, že byste měla volat hned na první číslo v seznamu. I když by člověk překousnul to, že bude kvůli podpoře volat někam za oceán, narazíte na to, že se vám ozve automat, který něco odvykládá anglicky a tím to končí. Pokud anglicky neumíte, tak se prostě nikam nedovoláte. A jestli se tam s vámi nakonec budou ochotní bavit česky, to netuším. Já to nezkoušel.
Takže reálně máte dvě možnosti, co můžete udělat. Přihlásíte se jako vaše sestra a v nastavení účtu změnit e-mailovou adresu a heslo na sebe. Účet zůstane propojený s profilem vaší sestry, ale budete mít kompletní práva pro správu rodokmenu. Následně to můžete ještě "opravit" tak, že přepíšete komplet údaje v profilu a účtu na sebe a svůj účet na svoji sestru, odpojite sebe i sestru od příslušných částí rodokmenu a propojení přehodíte tak, aby to odpovídalo skutečnosti (tohle doporučuju, až se s tím pak naučíte trochu víc pracovat).
Druhá možnost je - vyexportovat si celý rodokmen do GEDCOM, pod svým účtem si založit nový rodokmen a zálohu z GEDCOM si tam naimportovat. Ale pokud je do stávajícího rodokmenu pozvaných víc lidí, musela byste je zase všechny pozvat znovu.
Ani jedna z variant není ideální.
Pokud někdo zná lepší nebo "správné" řešení tak, abyste se vyhla telefonátu v angličtině, tak mě určitě velice rychle zkoriguje a navede vás na lepší postup.
Jestli ale nikoho nic lepšího nenapadne a nebudete si vědět rady, ozvěte se, určitě vás donavigujeme do stavu, kdy budete moct v rodokmenu pokračovat.
Zbyněk Burget