Post ternam promulgationem in divina Giczinij et Cirquicij habitam nulloque impedimento detecto peracta SS [sanctissima?] confessione communione et catechesi copulatus est honestus sponsus Joannes Smrkovsky superstes filius post pie defunctum Wenceslaum Smrkowsky venatorem Miliczoviessensem cum honesta sponsa Anna superstite filia post pie defunctum Jacobum Hrdlyczka molitorem Lochensem, ambo subditi ad collegium Giczynense S: J: [Societas Iesu]...
Zarazil mě zde obrat: "ambo subditi ad collegium Giczynense, S.J." čili poddaní k jičínské koleji, S.J. znamená v překladu Societas Jesu, čiliže Tovaryšstvo Ježíšovo. Dokonce na internetu existuje i dokument PDF https://vychodoceskearchivy.cz/zamrsk/files/2013/10/8615_Jezuit%C3%A9-kolej-Ji%C4%8D%C3%ADn-skeny_NAD_2965.pdf, který se týká činnosti, písemností a dokumentů vztahující se k činnosti jezuitské koleje v Jičíně.
Dokonce je zde podrobný popis jedné z uložených listin, cituji:
. Jezuité v Jičíně skončili svoji působnost v roce 1773.Albrecht z Valdštejna zřizuje a zakládá v Jičíně kolej Tovaryšstva Ježíšova s chrámem sv. Ignáce a při ní školy a obdařuje je důchody. K vydržování osob daruje panství Miličeves s důchody a příslušenstvím a další vesnice, dvory, lesy ...
Mám písemný dokument, již zmiňovaný myslivecký výuční list z roku 1762, ve kterém je zmiňován hrabě František Norbert Trauttmansdorf jako pán m.j. na Jičíně. Až do dnešního dne jsem se domnívala, že pánem na Milíčevsi byl hrabě Trauttmansdorf. Zdá se, že tento dokument byl adresován tomuto šlechtici nikoliv jako majiteli panství, ale spíše jako možnému zaměstnavateli kvůli zprostředkování zaměstnání a skutečným vlastníkem panství - páni mých předků - byli jezuité.
Dotaz zní: jsou mé úvahy správné či nikoliv ? Jde totiž o zásadní věc: POKUD by byli majiteli panství Milíčeves skutečně jezuité, mám šanci dohledat o svých předcích daleko více, jelikož po jezuitech zbylo v archivech podstatně více materiálu, než po samotném velkostatku Milíčeves-Tuř