Dobrý den
na kartě je u řidiče poznámka ?permit? , nevím co tím přesně myslí.. Že by měl řidičák ? 179 si myslím, že patří k výšce.
Fitter II E by měl znamenat mechanik-motorář.
Těší mě zájem, který téma vzbudilo
Přidám více (hrubá kostra života, něco ještě nemám černé na bílém):
Jan Kouřil se narodil 8.6.1904 v Horních Heřmanicích, otec Jan Kouřil ze Zábřeha, matka Josefa Kateřina Marešová, dcera Josefy Fingerové z Janoušova a Josefa Mareše z Horních Heřmanic. Josefa Fingerová měla za svobodna syna Josefa Fingera, který odešel do Francie a později se tam oženil (1.2.1919). Kouřilové pochází z Krumpachu, předtím Ráječek.. Později se z H.H. přestěhovali zpátky do Zábřehu. Do Francie se jich dostalo více z rodiny.
Podle dokumentů J.K. odešel do Francie 15.12.1929, bydliště Croix de Vie, Av de Girondelle
Odveden 15.12.1939 na konsulátu v Nantes, zařazen 11.1.1940 jako vojín k 1.r p.pl2; 10.2.1940 přemístěn k RDZ (pravděp. rota doprovodných zbraní (14-40-1940)); 17.8.1940 přemístěn k let. skupině 1.NT (4/40); 21.9.1940 přijat do RAF, mech. kurs Hednesford, RAF číslo 787746; sloužil ve Francii 11.1.1940-7.7.1940, Anglie 21.9.1940-8.9.1945
Pochvaly a vyznamenání - 21.9.1943 1st Good Conduct Badge, 7.3.1944 čs voj., pamětní medaile (SDVN 15/43); 22.11.1944 čs voj. med. za zásluhy II. stupně (SDVN 24/44); 2.3.1946 čs medaile za chrabrost (OV 20/46). Skončil jako podporučík v záloze s úč. a poř. 1.1.1946 OV21/46
20.7.1941 těžce zraněn při výkonu služby (kryje se mi to s přesunem 312.sq do Ipswiche.. )
Jednotky RAF - zmiňovány DR 312.sq, 134. Airfield, 3113 Serv. Ech., 6312 Serv. Ech.
V červnu 1947 se oženil s Edith Mary Cottage, 17.1.1961 naturalizace (občanství UK), zemřel 23.2.1970, jeho žena 11.4.1977; měl mít vlastní autodílnu..
Tolik suchá data.. chtělo by ověřit, rozšířit, doplnit,..