VYŘEŠENO O, 1824, Halenkovice, němčina + další

Archiv vyřešených příspěvků. Prosíme již neoživovat.

VYŘEŠENO O, 1824, Halenkovice, němčina + další

Příspěvekod APHonza » ned čer 21, 2020 14:20

Dobrý den, jsem začátečník v hledání předků a prosím o pomoc. Je to můj první pokus na tomto Fóru.
Zasekl jsem se nyní (určitě ne naposled) na čtení jmen a názvu obce, odkud do Halenkovic přišel můj předek (praprapradědeček) František Komárek, povoláním mlynář.

Nedokážu přečíst záznam o svatbě, kdy si F.Komárek bere Marianu, vdovu po zemřelém halenkovickém mlynáři (1), a následně i záznamy, které se týkají rodného jména a místa narození Mariany ze záznamu o narození syna Jana (2), případně ze záznamu o úmrtí Marianny (3)

1) Nejprve záznam o svatbě v Halenkovicích
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4071/?strana=31
Jedná se o záznam vpravo nahoře ze dne 30.3.1824.
Já tam čtu toto :
Den : 30.5.
Dům č.237 (oba jsou již na mlýně)
Ženich : Franz Komárek syn Martina Komárka mlynáře z Ober T(?).......?
Manželka : Marianna vdova po Franz St(? Strnad ?)......? mlynáři z Halenkovic

2) Záznam o narození syna Jana v Halenkovicích
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4059/?strana=101
Jedná se o záznam vpravo dole ze dne 16.9.1824
Já tam čtu toto :
Den : 16.9.1824
Jméno Johann
Otec : Franz Komarek mlynář z Halenkovic
Matka Marianna po Cyrill Batniček(?) Schneidermeister (?) z Ratzlawitz (?)

3) Záznam o úmrtí Marianny z Březolup
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/9521/?strana=41
Jedná se o záznam vlevo nahoře ze dne 30.10.1852
Já tam čtu toto :
Den 30.10.1852
Jméno Marianna manželka(?) Franze Komárka mlynářského mistra v Březolupech, rozená Cyrill Batniček(?) z Ratzlawitz

4) Pro přečtení jména zemřelého prvního manžela Marianny ze záznamu o svatbě může být zajímavý záznam o jeho úmrtí z Halenkovic
http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/4076/?strana=74
Jedná se o 8.záznam vlevo ze dne 7.3.1823
Já tam čtu toto :
Den : 7.3.1823