VYŘEŠENO Narození 1868 Rajhrad, němčina

Archiv vyřešených příspěvků. Prosíme již neoživovat.

VYŘEŠENO Narození 1868 Rajhrad, němčina

Příspěvekod Meryl » pon úno 20, 2017 11:19

Dobrý den, prosím o pomoc s přečtením zápisu. Jsem úplný začátečník, a neumím německy :oops:
Ze cvičných důvodů jsem zkoušela přečíst každé slovo, proto se omlouvám za množství textu.

http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... strana=181
pravá strana, první zápis

1868, nar./křest 19./20. dubna
č. domu 98
Adalbert (Vojtěch)
otec:
Pavek Franz, Kürschner?, J...? in Raigern, Sohn et? leb. Franz Pavek, J…? in Krizanau, u. ?? lab. Gattin Antonia geb. Bojan…? Lg?
(Pávek František, kožešník, … v Rajhradě, syn žijícího Františka Pávka, … v Křižanově, a … žijící manželky Antonie rozené Bojan… …)
matka:
Catharina, Gatt., Tochter ??? ledigen Anna Buresh, Im Tochter..? Josef Buresh, ¾ ler in Kleinraigern ?? u. ??? + Gattin Anna, geb. Böhm.
(Kateřina, manželka, dcera ??? svobodné Anny Burešové, dcery Josefa Bureše, ¾ láníka v Rajhradicích ?? a ?? zesnulé manželky Anny, rozené Böhmové.)
Kmotři:
Franz Hruza, 4/4 ler in Raigern; Franziska Hruza, ?? ledigen Tochter
(František Hrůza, láník v Rajhradě, Františka Hrůzová, ?? svobodná dcera)

Nejvíc mě mrzí, že jsem nepřišla na slova začínající na J u otce a dědečka, jediné co by mi tak sedělo je Inmann, ale to J na začátku mi připadá jasné.
Předem děkuji...
Naposledy upravil Meryl dne pon úno 20, 2017 23:14, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Meryl
 
Příspěvky: 142
Registrován: pon úno 20, 2017 0:34
Oblast pátrání: Brno-venkov (Rajhrad, Střelice), Žďár n.S. (Křižanov a okolí), okr. Šumperk

Re: Narození 1868 Rajhrad, němčina

Příspěvekod Věra Mátlová » pon úno 20, 2017 12:12

Vítejte a neomlouvejte se - děláte to nejlepší proto, abyste se to sama naučila! :)
A tu němčinu taky docela zvládáte.

To co vás svádí ke čtení "J" je ve skutečnosti opravdu "I" - tak se to psalo.

1868, nar./křest 19./20. dubna
č. domu 98
Adalbert (Vojtěch)
otec: