O jakých církevních matričních knihách hovoříš, možná, že jsem něco přehlédla, ale
(1) Působnost na úseku matrik a další činnosti stanovené tímto zákonem vykonávají
a) matriční úřady, kterými jsou obecní úřady, v hlavním městě Praze úřady městských částí, v územně členěných statutárních městech úřady městských obvodů nebo úřady městských částí a pro území vojenských újezdů újezdní úřady1), které určí a jejich správní obvody vymezí Ministerstvo vnitra (dále jen „ministerstvo“) prováděcím právním předpisem,
b) obecní úřady obcí s rozšířenou působností (dále jen „úřad s rozšířenou působností“),
c) krajské úřady, v hlavním městě Praze a ve městech Brně, Ostravě a Plzni magistráty těchto měst (dále jen „krajský úřad“),
d) ministerstvo.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2008-380Pokud jde třeba o církevní sňatek, pak opět platí:
Orgán státem registrované církve nebo náboženské společnosti, před kterým došlo k uzavření manželství, je povinen do 3 pracovních dnů od uzavření manželství doručit protokol o uzavření manželství příslušnému matričnímu úřadu, v jehož obvodu bylo manželství uzavřeno. Matriční úřad provede na základě protokolu o uzavření manželství zápis manželství do matriční knihy (do 30 dnů od jeho doručení) a vydá manželům oddací list, na základě kterého žádají o vydání nového občanského průkazu, případně cestovního pasu.
Čili veřejné (státní) matriky církev nevede a kterak vyrábí druhopisy nějakých dokladů pro svou potřebu, to netuším.
Myslím že pro nově vznikající matriky je způsob a vedení druhopisů přesně určeno, ale v podstatě mně šlo jen o to, že se hovoří o tom, co musí před odesláním zkontrolovat (zda existuje druhopis), ale už se neřeší, jak se prodlužuje "prošlá lhůta k odevzdání matriky a druhopisu do archivu. .
Z