Stránka 53 z 56

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: stř úno 27, 2019 23:44
od Ondřej Fafejta
výrazy pro rasy: https://cja.ujc.cas.cz/CJA2/files/02-0386.pdf
s dříčem jsem se nyní setkal v Ostopovicích

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: pon bře 11, 2019 16:38
od luby65
Náhodný nález
Svatba Václav Edr, posel pravní a Anna vdova po Janu Toningerovi poslu prachatickém 29.9.1733 Čistá, svědci Jakub a Matěj Edr
http://ebadatelna.soapraha.cz/d/4888/209
Narození 14.2.1745 Krakov - Josef Edr, otec Vavřinec, matka Magdalena, kmotr Jakub Edr pohodný z Bělbožic, svědek Juliana jeho žena
http://ebadatelna.soapraha.cz/d/4888/59 a úmrtí Josefa 24.2.1745 http://ebadatelna.soapraha.cz/d/4888/309
Narození 30.1.1746 Krakov - Marie Edr, otec Vavřinec, pohodný Krakovský, matka Magdalena, kmotr Jakub Edr pohodný z Bělbožic, svědek Juliana Edr.
http://ebadatelna.soapraha.cz/d/4888/66 a úmrtí Marie 15.2.1746 http://ebadatelna.soapraha.cz/d/4888/311

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: sob bře 16, 2019 16:52
od Ondřej Fafejta
Sagitarie, zajímal Vás Trey

tady jeden je, v Bzenci:
Treÿ Ignatius (Trey Ignác)
datum narození: 26. 7. 1828
místo narození: dům čp. 357
otec: Ignatz Treÿ (Ignác Trey) – pohodný
matka: Barbara (Barbora) dcera Františka Nováka z Hovoran

viz http://www.starybzenec.cz/matrika/narozeni-1828/

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: pon bře 18, 2019 14:31
od Sagitarius
Dík, toho ještě určitě nemám.

Jinak jsem do naší DB přidal asi stovku nových Smítalů, pokud někoho zajímají. (ale vidět budou až po další aktualizaci, zapisujeme offline)

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: pon bře 18, 2019 17:13
od Sagitarius
Ondřej Fafejta píše:Sagitarie, zajímal Vás Trey

tady jeden je, v Bzenci:
Treÿ Ignatius (Trey Ignác)
datum narození: 26. 7. 1828
místo narození: dům čp. 357
otec: Ignatz Treÿ (Ignác Trey) – pohodný
matka: Barbara (Barbora) dcera Františka Nováka z Hovoran

viz http://www.starybzenec.cz/matrika/narozeni-1828/


Jsou to potomci Radostické větve, kde je mám doložené od 1751.

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: stř bře 27, 2019 12:38
od Sagitarius
Tak jsem do DB zase přidal nějaké ty Smítaly, hlavně na Olomoucku. Šubířov a Konice, viz http://vanek.free.fr/Resources/Pohodni%20Oxygen/lix59_7.htm , pokud to někoho zajímá

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: čtv kvě 09, 2019 22:19
od Ondřej Fafejta
Sagitarie, moc toho k Rouskům na vanek.free nemáte, ale při hledání Zelingerů opět narážím na Rousky v Parníku - děti Jana Rouska a Rozálie Zelingerové například 1802. pak mám také

Anna Zelingerová 12.1.1783 Opočno 11 d 23 svatba 4.10.1813 Polom 27 (fara Sudslava) d 99 Jan Rousek, vdovec, podruh, *vyp 1782

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: pon kvě 13, 2019 12:59
od Sagitarius
Ondřej Fafejta píše:Sagitarie, moc toho k Rouskům na vanek.free nemáte, ale při hledání Zelingerů opět narážím na Rousky v Parníku - děti Jana Rouska a Rozálie Zelingerové například 1802. pak mám také

Anna Zelingerová 12.1.1783 Opočno 11 d 23 svatba 4.10.1813 Polom 27 (fara Sudslava) d 99 Jan Rousek, vdovec, podruh, *vyp 1782


Obojí mám, jen jsem se ještě nedokopal to přepsat do DB. U těch Rousků je hodně deprimující, že jak byli hodně potulní, tak se těžko ověřuje který Jan je který, neboť se nedá spolehnout na původ matky, občas ani na její rodné příjmení, pokaždé uvedli něco jiného.
Je tedy pravda, že zrovna v tom Parníku se celkem zabydleli, byli tam minimálně mezi 1793-1816, ale i tak mám pocit že tam mám ještě hodně mezer. Zase se na to někdy podívám, teď luxuju tu Moravu. (teď hlavně Zlínsko, Prostějovsko, Kroměříž, Uherský Brod, atd...)

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: stř čer 12, 2019 8:09
od Yenda
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně otcovství svého předka Matěje Ernekera.
Moje prapraprababička Františka Ernekerová si vzala Karla Krechlera http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=68
Narodila se v Třešti 4.31852 http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... strana=108,
stejně jako její sourozenec Maria 13.8.1854 http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... strana=126 a
Ferdinand 23.5.1857 http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... /?strana=6. Potud jsou zápisy stejné.
Další sourozenci , podle svědků a matky usuzuji, že jsou vlastní sourozenci se objevuje otec u Matěje Ernekera u syna Matěje 18.7.1857 http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=29 a Anny 20.8.1862 http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=79.
Problém je v tom, že v oddací matrice Matěje Ernekera a Evy Svobodové, podle mě rodičů těchto dětí ze 17.9.1849 http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=93 je jako matka udána Anna rozená Erneker. I ze zápisů chápu, že byl nemanželský. Spíš mě mate to příjmení Erneker.
Narození Matěje , tedy údajné mám 29.9.1812 v Pohánci https://digi.ceskearchivy.cz/6533/160/7 ... /1353/91/0
Je tam udána jen matka Anna Erneker.
Chápu, že je to asi složité, těžko se mi to takhle vysvětluje, ale třeba to pochopíte. Případně odpovím nebo doplním. Děkuji za ochotu se tím vůbec zabývat a případnou snahu mim pomoci.

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: stř čer 12, 2019 11:40
od Yenda
Myslíte tedy, že je Matěj Erneker narozen 29.9.1812 v Pohnánci https://digi.ceskearchivy.cz/6533/160/1724/1486/150 Anně rozené Ernekerové, nebo někde jinde, nejspíš v Benešově, Anně Schmiedové a Janu Ernekerovi. Dle http://vanek.free.fr/Resources/Pohodni%20Oxygen/ na to jdu dobře, jen nerozumím, těm zápisům u dvou posledních dětí Matěje Ernekera, kde je zmíněn jeho otec Jan Erneker. Nemůže jít o chybu, že to není otec ale třeba děda?

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: stř čer 12, 2019 14:39
od Sagitarius
Yenda píše:Myslíte tedy, že je Matěj Erneker narozen 29.9.1812 v Pohnánci https://digi.ceskearchivy.cz/6533/160/1724/1486/150 Anně rozené Ernekerové, nebo někde jinde, nejspíš v Benešově, Anně Schmiedové a Janu Ernekerovi. Dle http://vanek.free.fr/Resources/Pohodni%20Oxygen/ na to jdu dobře, jen nerozumím, těm zápisům u dvou posledních dětí Matěje Ernekera, kde je zmíněn jeho otec Jan Erneker. Nemůže jít o chybu, že to není otec ale třeba děda?


Teď nemám moc času si ty odkazy prostudovat, ale z vlastní zkušenosti mohu říct, že občas se to tak psalo, že u nemanželského dítěte je uveden otec matky, ne dítěte. Také mě to často zmátlo...

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: stř čer 12, 2019 14:59
od Yenda
A myslíte, že byste se na to mohl výhledově podívat? Matěj Erneker narozený r. 1812 https://digi.ceskearchivy.cz/6533/160/1724/1486/150 v Pohnánci synem Anny Ernekerové(dcera Vojtěcha Ernekera)., u oddací matriky Matěje a Anny Svobodové je také psáno, že je nemanželský a že je synem Anny Ernekerové. U prvních tří dětí Matěje a Evy je uveden jen on, jako otec, ale později u dalších dvou dětí, je už psáno, že otcem je Matěj Erneker syn Jana Ernekera a Anny Schmied. Na webu http://vanek.free.fr/Resources/Pohodni%20Oxygen/ vidím stejnou posloupnost jako mám já v rodokmenu . Františka Erneker (provdaná Krechlerová) dcera Matěje Ernekera a ten syn Anny Ernekerové. Zmátlo mě, že jsem pak objevil u dalších sourozenců zoho Jana Ernekera.

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: stř čer 12, 2019 22:29
od Ondřej Fafejta
Já mohu prozatím říct jen to, že odkazy ve Vašem první příspěvku nefungují

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: stř čer 12, 2019 22:35
od Zora
Ondřej Fafejta píše:Já mohu prozatím říct jen to, že odkazy ve Vašem první příspěvku nefungují


KOlega má všechny odkazy správně v tomto příspěvku:
viewtopic.php?f=16&t=47634

Zřejmě sem, do rodů snížených jen odkazy ( zkrácené) okopíroval, ještě nezná místní systém.
Z

Re: Rody snížené

PříspěvekNapsal: čtv čer 13, 2019 8:19
od Yenda
Moc se omlouvám, nedošlo mi, že se nezkopíruje celé,
Posílám opravu, snad to půjde

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně otcovství svého předka.
Moje prapraprababička Františka Ernekerová si vzala Karla Krechlera http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=68
Narodila se v Třešti 4.31852 http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... strana=108
stejně jako její sourozenec Maria 13.8.1854 http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... strana=126
Ferdinand 23.5.1857 http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... /?strana=6. Potud jsou zápisy stejné.
Další sourozenci , podle svědků a matky usuzuji, že jsou vlastní sourozenci se objevuje otec u Matěje Ernekera u syna Matěje 18.7.1857 http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=29 a Anny 20.8.1862http://actapublica.eu/matriky/brno/prohlizec/8546/?strana=79.
Problém je v tom, že v oddací matrice Matěje Ernekera a Evy Svobodové, podle mě rodičů těchto dětí ze 17.9.1849 http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=93 je jako matka udána Anna rozená Erneker. I ze zápisů chápu, že byl nemanželský. Spíš mě mate to příjmení Erneker.
Narození Matěje , tedy údajné mám 29.9.1812 v Pohánci https://digi.ceskearchivy.cz/6533/160/1724/1486/150
Je tam udána jen matka Anna Erneker.
Chápu, že je to asi složité, těžko se mi to takhle vysvětluje, ale třeba to pochopíte. Případně odpovím nebo doplním. Děkuji za ochotu se tím vůbec zabývat a případnou snahu mi pomoci.
Yenda

Příspěvky: 12
Registrován: pát zář 14, 2018 14:36