Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Místo pro ty, kteří hledají konkrétní osobu nebo jen příjmení.
Pravidla fóra
Prosíme o dodržování následujících pravidel:

1. do sekce Příjmení v rodokmenech patří seznam příjmení, která se vyskytují ve vašem rodokmenu a hledáte "spřízněnou duši", která je má v rodokmenu také.
Např:
V rodokmenu mám:
Novák (Opava)
Novotný (Novojičínsko)
Nový (Ostrava a okolí)


2. do sekce Hledá se patří váš dotaz ohledně pátrání po konkrétním člověku nebo všeobecně o příjmení, které se vám nedaří najít a doufáte, že někdo jiný bude vědět.
Např:
Hledám Františku Novákovou narozenou v Praze 1854
nebo
Hledám Novotných a Nových z okolí Písku

3. sekce Původ příjmení, příjmení podobná se zabývá jazykovým, a nikoli místním, původem příjmení.

Díky za pochopení, ulehčíte tím hledání sobě i ostatním
(Při opakovaném vložení příspěvku do nesprávné sekce může být váš příspěvek smazán.)

Děkuji tímto: zrnkapísku

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod mechyn » pát zář 14, 2018 17:12

No tady ten starší Jakub je také trošku problémem. Prvním Fujerou v Dobříni by měl být Pavel *cca 1653, v 1681 se přiženil k Dorotě po Janovi Michálkovi, po kterém zůstali děti Jakub a Kateřina. J.M. s Dorotou sňatek 1671, ale není vyloučeno že on neměl ještě nějakou dřívější ženu, ale asi ne (nějaký Jan Michálek se také před rokem 1671 vyskytuje v Chodounech či Vrbici), k němu pak pasují následující křty z roudnické 1 - f. 111a z Dobříně, Jakub, otec Jan Michálek, 12.7.1673 (2.3.1675 Mariana, 4.5.1676 ještě tam syn Václav, s matkou Dorotou a také Kateřina 8.9.1679, a konečně dítě bez jména 9.7.1681 J.M. hajného dobříňského - není vyloučeno, že by to nemohl být Jakub II. - viz též níže úvaha o věku Jakuba Fujery ze SR *cca 1679). 12.2.1721 svatba Jakuba Michalce z Dobříně s Magdalenou vdovou po Janovi Novákovi ze "Swiraticz" (snad Svíratice v západních Čechách?) - že by Michálek (alias Fujera) ? V PK Kyškovice se uvádí po Pavlovi Fujerovi (jen tam, což by mohl být určitý pochopitelný omyl, ne v dobříňské, která přece jen byla více u zdroje, takže by tím mohl být myšlen v kyškovické onen Jakub Michalec) syn Jakub (po němž 1738 vdova Magdalena a Dorota dcera - to je ta z 1736 provdaná HLušičková na Bezděkově, ta byla u svatby jako dcera Jakuba Fujery). Pořadí v PK Kateřiny a Jakuba po Janovi Michálkovi je takové, že Jakub je až za Kateřinou, což by mohlo nasvědčovat, že ono dítě z 1681 měl být Jakub). Jediné narození dítěte Jakuba Fujery (co mám) s matkou Annou je v Dobříni 9.7.1708 Veronika (to jen náhodně, nešel jsem po nich a nevylučuju, že by se našli i další děti). PK Dobříně by mohla vysvětlovat více, tu jsem zatím podrobněji neprocházel a vypisoval jsem si jen výběrově, co se týkalo ryze Fujerů. Každopádně v tom, co mám vypsáno a to je celá část tohoto gruntu od 1689 do 1780 je i zmínka v 1721 "Jakubovi Michálkovi na Bezděkov". Z toho že Jakub Fujera s Magdalenou ze SR 1726 je pod Dobříní s poznámkou že podruží na Bezděkově vychází pak možnost, že je to vlastně ten Jakub Michálek alias Michalec. V PK dobříňské je pak psán ještě výslovně na Bezděkově 1728,1729, 1734 pro změnu v Roudnici, 1735 pak dostává naposledy, kdy dobral a vlastně i přebral 6 grošů, později už nic logicky nedostal a v 1771 už mezi nápadníky při novém zápisu hospodáře také logicky nefiguruje.
mechyn
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř srp 02, 2006 13:27
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod kolsi » pát zář 14, 2018 20:00

Asi to tak bude. Jakub Michálek v Bezděkově umírá 1734 ve věku, který odpovídá Jakubovi Fujerovi, Magdalena Fujerová pak 1739. Takže to pasuje.
Předpokládám, že podobně to bude i s mým Jiřím Fujerou/Kubátem.
Tomáš
Rodokmen: https://www.myheritage.cz/site-55200902/
Pátrání po rodu Ortcigr / Holtziger: viewtopic.php?f=5&t=28607
kolsi
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř pro 16, 2015 12:32
Oblast pátrání: Teplicko, sev. Plzeňsko, Rokycansko, Podřipsko

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod kolsi » sob zář 15, 2018 11:21

A aby toho nebylo málo, tak se mi tu na Roudnicku válí ještě pár případů, u kterých nevím, co s nimi:

1) Horní Beřkovice 3.10.1780 (f. Černouček) - svatba Jiří Donert + Anna Klausová
Manžela mám, ale Anna Klausová byla nejspíš odjinud (* cca 1757). Příjmení Klaus se vyskytuje v Roudnici, ale tam není čeho se chytit. Párkrát se u předchozích svateb vyskytuje mezi svědky Anna Klausová/Kausová ex Beřkovic; u svatby sestry Jiřího Donerta pak Anna Klausová ex Mšeno. Takže možná Mšené-lázně, ale zase nic. Vyskytuje se tam ale příjmení Krausa, tak možná jenom špatný přepis v HB?

2) Račiněves 22.3.1770 - svatba Matěj Schum + Anna pozůstalá dcera po zemřelém Josefovi Würtzlovi ex pago Arnsdorf
Manžela nepotřebuji, ale odkud byla manželka nevím. Arnoltice/Arnultovice (okr. Děčín, Liberec, Česká Lípa, Ústí n/L)? Už to bude mimo rozsah Roudnicka, ale ani v jedné z obcí tohoto názvu jsem to příjmení vůbec nenašel.
http://vademecum.soalitomerice.cz/vadem ... =89#scan89

3) Matěj Šerfer neb Vostrý z Lužce - 1.2.1739 si jako vdovec bere Voršilu Vobořilovou z Lužce; následně jsou všude psáni příjmením buď jako Šerfer nebo Vostrý (tj. německý překlad). V PK Lužec u gruntu Vobořila je však psáno "dceři manželce Matěje Šenfelda".
V r.1721 si vzal v Lužci vdovu po Šimonovi Čápovi, v PK pak psán jako Matěj Šerfer (nebo všelijak zkomoleno "Šüffer" apod.), u svatby ale jako Matěj po +Václavovi Šenfeldovi z Račiněvsi. Ačkoli je příjmení Šenfeld (Šinfelt, Schönfeldt atd.) v této oblasti běžně, v Račiněvsi není. Nejblíže Ctiněves (pak Račice, Hněvice, Záluží...), ale nikde žádný odkaz na toho mého.
Tomáš
Rodokmen: https://www.myheritage.cz/site-55200902/
Pátrání po rodu Ortcigr / Holtziger: viewtopic.php?f=5&t=28607
kolsi
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř pro 16, 2015 12:32
Oblast pátrání: Teplicko, sev. Plzeňsko, Rokycansko, Podřipsko

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod mechyn » sob zář 15, 2018 19:41

Ad 2) to nepomůžu, Arnsdorf to je... Ani ve výhostních registrech 1759-1772 není (tam těch příchozích výhostů je zapsáno v této době minimum, poslední 1766).
Jako zajímavost mohu uvést, že příjmení Vuřt (z Rochova) zprznili ve f. Vetlá 1775 na Wurtzl. Jinak jsem toto příjmení vůbec nezaznamenal (s výjimkou svatba 3.7.1746 f. Vysoká, Kateřina dcera Martina Wurtzela(???) = tzn. tvarem si nejsem jistý, může to být jen špatně přečtené.

Ad 3) mám Šenfelda jako alias tohoto Matěje Ostrého jinak Šarfera, on tedy byl psán různě např. u svatby s Voršilou jako "Šarf neb Vostrý". Otec Václav Šerfer jinak Šenfeld (šafář ve Vražkově 1697) umírá v 48 letech 20.12.1699 ve Vražkově. V Račiněvsi je ještě úmrtí jeho dcery Evy 27.2.1697 ve 1/4 roce. V pozemkové knize je psán jako Šüfr i Šifr. Zůstala po něm jen dcera Kateřina *28.4.1740, syn Václav *27.8.1742 zemřel asi před 1752. Že ten Václav byl šafářem z toho plyne, že byl asi dost potulný a je vůbec otázkou, zda má něco společného s místními Šenfeldy.

Jinak asi k němu patří na 99% i Václav Vostrý jinak Šarf *cca 1698 syn +Václav Vostrého (to bude ten *1699), svatba 21.11.1724 s Kateřinou Nejedlou z NOvé Vsi, on se tam také za svou ženou přestěhoval. Zajímavé je pak 30.3.1738 úmrtí 80-leté Anny Vostré v Nové Vsi (možná jeho matka a tedy manželka Václava Vostrého staršího ?). Asi ano potvrzují to zápisy v račiněvské matrice...


413 264b 1697-02-27 Vražkov Eva dcera Václava Šerfra šafáře vražkovského čtvrt léta při chrámu páně straškovským
523 271b 1699-12-20 Vražkov Václav Šerfr šafář vražkovský 48 let při chrámu páně straškovským

84b 1699-02-15 Vražkov Václav Václav Šerfr Anna Jiří Pátek z Vražkova, Jan Hlavatý z Podlusk, Kateřina Machová z Vražkova

Z toho, že Eva v račiněvské matrice není, dovozuju, že tam museli přijít do této farnosti nejspíše až po jejím narození tedy počátkem 1697 a po 2 letech on umírá. Asi po něm zůstal ten Matěj a Václav s vdovou Annou, ale ta Anna v SR 1726 není, možná jen nebyla roudnickou poddanou.

V té NOvé Vsi byli ještě koncem 18.století - např. svatba Jan Vostrý s Ludmilou Havlíčkovou 13.1.1781 a počátkem 19.st. - např. Jan Vostrý s Annou Bartošovou děti Marie *cca 1811 a Jan *cca 1823.

Jinak k povolání šafáře má blízko pastýř - viz třeba v 1726 Jan Šenfelder pastýř v Malešově.

Vyloučit jako kandidáta na tohoto vražkovského je nutné Václava Šinfelta z Račic +před 1721, žena od 1681 Anna Krejsová, syn Matěj *1683 (umřel 1727 v Záluží), i když je tu zajímavý společný znak i u jeho synovce Matěje, který se živil také jako šafář (Horní Počaply, Vliněves...).

Jinak možná jsem našel původ toho Václava ... ve výhostech 1686-1710 je příchozí výhost Wentzl Scherffer z panství Liebshaußen (tj. Libčeves), ovšem na p. Vysoký Chlumec, dáno v Praze 20.3.1688. Takže hledat na tom panství, ze kterého pak mohl volně přejít na Roudnicko, takové migrace na a z "horní" panství (Chlumec) tu prokazatelně byly.

Ad 1): Možná toto? Matriku narozených nemám komplet vypsanou, takže nevím, jestli ten Jiří měl děti v H.B., nebo doma, ale jelikož jsou poddanými H.B., tak mi to přijde, že on zakotvil v H.B.
f. Černouček
116 1744-05-12 z Beřkovic p.ml. Jiřík vlastní syn Ondřeje Klausa ze vsi Gigl. (farnost Levín) p.vd. Marie Alžběta po neb. Antonínovi Rychterovi z Hořeních Beřkovic Václav Stožický, František Rychter, Dorota Jaurová, Rozina Valinová - všichni z Beřkovic poddaný k panství horno-beřkovskému

o tech Donertech nevím nic, ale např. f. Liběchov
111 1716-10-18 - mládenec František Donerth truhlář (Binder) z Velkého Valtinova (Walten) panna Anna Marie manželská dcera Kryštofa Freunda z Počeplic Martin Richter a Josef Müller, na její straně Eva Röslová a Dorota Höllerová

f. Černouček
25a 1771-10-30 Horní Beřkovice č. 1 František Donert syn Jana Donert podruh 20 let - Černouček - u sv. Bartoloměje
32b 1772-03-13 Kostomlaty č. 8 Jan Donert podruh 70 let - Kostomlaty - u sv. Petra a Pavla

Klausů pak skutečně mraky v Roudnici, ale i všude možně kolem - 1757 Jakub Klaus v Lužci, Pavel Klaus počátkem 18.stol. v Libkovicích, Štětí (měšťan), 1717 Tetčiněves atd....
mechyn
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř srp 02, 2006 13:27
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod kolsi » sob zář 15, 2018 23:03

1) Jiřího Donerta (resp. Tonerta) mám vyřešeného, byl rodákem z Horních Beřkovic 1757. Jeho otec Jan Donert (resp. Johann Georg Tannert), ten co zemřel 1772 v Kostomlatech, byl jeho otec, který si roku 1736 vzal v Bechlíně Alžbětu Pokornou a pocházel z Tlustecké u Stráže pod Ralskem (ten Velký Valtinov je hned vedle). Jenom nevim, co s tou Jiřího manželkou Annou Klausovou.

2) Záměna Wurtzl s příjmením Vuřt mě vůbec nenapadla, takže zkusím prověřit i tuhle variantu. Díky za tip.

3) Varianty příjmení Šenfeld se objevují i dál směrem na Budyni n/O (Šimfalda, Šinfald atd.) Nakonec to ale vypadá, že Václav Šenfeldem vůbec nebyl a Šerfera na Šenfelda zaměnili až v tom Lužci. Pokud byl šafářem/pastýřem, tak mohl být klidně odkudkoli zdaleka. Zkusím prověřit toho z Libčevse, ale nevím, jestli bude jak. A panství Vysoký Chlumec bylo až u Sedlčan, což je docela dálka. Ale např. rod Kleprlíků v Mnetěši přišel až od Strakonic (-> Praha -> Středokluky -> ... -> Mnetěš), kde jsem sice pár stejného jména našel, ale už se nedalo ověřit, že jde o ten samý.

Ještě se zeptám - o jaké výhosty se jedná? Z některých konkrétních archivních fondů (Roudnice atd.), nebo existuje i nějaká ucelená sbírka?
Tomáš
Rodokmen: https://www.myheritage.cz/site-55200902/
Pátrání po rodu Ortcigr / Holtziger: viewtopic.php?f=5&t=28607
kolsi
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř pro 16, 2015 12:32
Oblast pátrání: Teplicko, sev. Plzeňsko, Rokycansko, Podřipsko

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod mechyn » ned zář 16, 2018 1:12

VS Roudnice
71/1 Kopiář výhostních listů 1686-1710
71/2 Kopiář výhostních listů 1710-1726
72 Kniha zhostů 1746-1750 (1753)
73 Kniha zhostů 1750-1753
73/1 Kopiář výhostních listů 1753-1759
73/2 Kopiář výhostních listů 1759-1772
74 Kniha zhostů 1773-1774
75 Kniha zhostů 1775-1779
76 Protokol zhostů, pasů a různých povolení 1803-1808
77 Protokol zhostů, pasů a různých povolení 1808-1814
78 Protokol zhostů 1815-1839
79 Povolení sňatků 1732-1734
80 Povolení sňatků a řemesel 1746-1754
81 Povolení sňatků a řemesel 1757-1764
82 Povolení sňatků a řemesel 1764-1774
83 Povolení sňatků a řemesel 1789-1803
84 Povolení sňatků a řemesel 1804-1810
85 Povolení sňatků a řemesel 1809-1817
86 Povolení sňatků a řemesel 1818-1828
87 Povolení sňatků a řemesel 1829-1837

Výhosty 71-73 mám přepsané komplet, z ostatního jsem měl v ruce myslím 84 ... A fotil jsem si i jedny povolení k sňatku (80?), ale nejsem si jistý, jestli se mi to po pádu Hd, kdy jsem přišel asi o 4 roky focení v archivech, neztratilo.

Vysoký Chlumec - Lobkowiczové. Probíhala výměna poddaných v rámci polabských "dolních" panství i tohoto "horního" panství (ne až tak čilá, ale probíhala, i mě jich pár odtud přišlo). Např. 71 kromě příchozích na p. Roudnice, obsahuje i výhosty i příchody nejen p. Roudnice, D.Beřkovice, Nelahozeve, Encovany, ale i ještě spodnější Střekov, ale i ten Chlumec. Některé dokumenty se koncentrovaly, resp. vydávaly asi z vrchního úřadu v Roudnici. Do toho kopiáře se přepisovaly asi všechny přijaté i vydané výhostní listy (nebo aspoň většina).

např. z toho Chlumce nejstarší...
folio (Z/Do) Jméno v nadpise Kdo Odkud Kam Kde vydáno Kdy vydáno
4 Z Rosina Holoměřická (Holomeiržitzskyn) Rosina neb. Jakuba Holoměřického poddaná Ferdinanda z Lobkovic - z p. Chlumec z Kamejka rozená na svobodu Roudnice nad Labem 13.9.1687

Jediným příjímaným na p. Vysoký Chlumec byl z celého prvního kopiáře právě jen Václav Scherfer.

S tím Wuřtem bych to viděl jen jako kuriozitu, moc bych tímto směrem asi moc nedoufal.

Jinak toho Donerta mám u té svatby takto:
151a 1736-02-12 z Bechlína Jan Jiří syn Jana Tannerta z Brniště (Bryns) z panství Stráž p. Ralskem (Vartemberk) Alžběta dcera Pavla Pokorného z Bechlína Jiří Marek slouha, Jan syn Jakuba Pokorného ševce, Anna dcera Kašpara Šolce mlynáře - všichni z Bechlína oba poddaní Hartigovští p. H.B.

A ještě jsem dohledal další z Valtinova, z jednoho materiálu Lobkovicové mělničtí ústřední správa - výhosty - Karton 30 -
69 4.12.1709 Zuzana dc. Jiřího Tonnerta z Wolten, podd. Pachtův sňatek s Václavem Moudrým na byšickém p.
mechyn
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř srp 02, 2006 13:27
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod kolsi » ned zář 16, 2018 20:04

Aha, to je zajímavé. Nevěděl jsem, že tam něco takového je. Nemáte náhodou nafocený inventář VS Roudnice?

Do povolení sňatků se zapisovala většina sňatků, nebo jenom nějaké speciální (např. udělení dispenzu, sňatek mezi různým panstvím...) ?
Nemohlo by mezi těmi výhosty/povolením být něco o Janu Vobořilovi z Lužce, resp. té jeho manželce Anně, kterou stále nedokážu dohledat (někdy kolem r. 1764) ? Byli sice poddaní k Roudnici, ale později je jejich domek ve Vražkově psaný už na p. Doxany.
Tomáš
Rodokmen: https://www.myheritage.cz/site-55200902/
Pátrání po rodu Ortcigr / Holtziger: viewtopic.php?f=5&t=28607
kolsi
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř pro 16, 2015 12:32
Oblast pátrání: Teplicko, sev. Plzeňsko, Rokycansko, Podřipsko

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod mechyn » ned zář 16, 2018 21:17

Inventàř mám přepsáno v podstatě jen to co je všeobecně využitelné... krom PK, které lze také rekonstruovat ze stránek mormonů, tedy ještě ty výhosty a povolení k sňatku a jine drobnosti z kartonů zejména 19.stoleti... postrky vandry povolení řemesel apod.... jinak je třeba občas do archivu zajít a zkontrolovat jestli se náhodou neobjevila nová archivalie v inventáři ... občas se stane... myslim ze v roudnickem fondu to jsou jeste zhostné listy pod č. 732 z let 1768-1791 nebo torzo výslechú poddaných z konce 17.stoleti

Povolení k sňatkúm jsou celkem všeobecné... jsou tam i ty co se nerealizovaly.. někdy je tam více údajů než v matrice někdy se údaje s matrikou neshodují ... musel byste do litoměřic a nahlédnout do té 81 nebo 82

Ve výhostech 73/2 Je pouze lužecky františek který šel do sazené na p. Doksany.
mechyn
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř srp 02, 2006 13:27
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod mechyn » ned zář 16, 2018 21:26

Ještě jsem si potvrdil že jsem měl 80 a 81 nafoceno v 2011, ale je to nenávratně pryč, aniž bych to stihl zpracovat. Poslední zálohy před ztrátou dát jsem měl z počátku 2010.
mechyn
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř srp 02, 2006 13:27
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod kolsi » stř zář 19, 2018 15:16

Informace tam by mohly být zajímavé, ale bohužel Litoměřice mám 150 km daleko, takže se tam nedostanu. A vypadá to, že tyto materiály se ani nedigitalizují.
Tomáš
Rodokmen: https://www.myheritage.cz/site-55200902/
Pátrání po rodu Ortcigr / Holtziger: viewtopic.php?f=5&t=28607
kolsi
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř pro 16, 2015 12:32
Oblast pátrání: Teplicko, sev. Plzeňsko, Rokycansko, Podřipsko

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod kolsi » stř kvě 15, 2019 17:19

kolsi píše:2) Račiněves 22.3.1770 - svatba Matěj Schum + Anna pozůstalá dcera po zemřelém Josefovi Würtzlovi ex pago Arnsdorf
Manžela nepotřebuji, ale odkud byla manželka nevím. Arnoltice/Arnultovice (okr. Děčín, Liberec, Česká Lípa, Ústí n/L)? Už to bude mimo rozsah Roudnicka, ale ani v jedné z obcí tohoto názvu jsem to příjmení vůbec nenašel.
http://vademecum.soalitomerice.cz/vadem ... =89#scan89


Zkouším se vrátit k tomuto, zda neobjevím něco nového.

Anna byla vdaná dvakrát, podruhé za Františka Mojžíše a u jednoho jejich potomka ve Straškově jsem teď náhodou objevil informaci "syn po +Františkovi Mojžišovi ... a matky Anny rozené N. z Hošky"
http://vademecum.soalitomerice.cz/vadem ... 61#scan161 (dole vlevo v N.36)

Prošel jsem tedy ještě jednou pro jistotu všechny její potomky, jak z prvního, tak z druhého manželství a další objev je ve Vodochodech:
Šum Jan, domkář z Vodochod N.23 ... syn po +Matějovi Šumovi domkáři z Vodochod N.5 a matky Anny rozené Koderlovy z Hošky
http://vademecum.soalitomerice.cz/vadem ... =81#scan81

O matce je tedy ve dvou nezávislých zápisech jiná informace než u svatby. Že by to zapisují u svatby popletl zapsal "Arnsdorf" místo Hoštky (něm. Gastorf) ?
Příjmení Koderle se vyskytuje ve Straškově a Vodochodech, párkrát i mezi svědky přímo u této rodiny, ale v Hoštce nikoli.

V Hoštce jsem nalezl pouze tento zápis:
http://vademecum.soalitomerice.cz/vadem ... 22#scan122
vlevo uprostřed: Gastorf 11 9bris 1748 | Joseph Watzel und seinen weib Anna Elisabetha ... ein Kindt Anna Elisabetha getauft

Úmrtí tohoto Josefa Watzela (32 let) pak zde jako poslední v r. 1750:
http://vademecum.soalitomerice.cz/vadem ... 57#scan257

Ale už jsem nenašel žádnou další indicii, která by to pomohla ověřit.
Tomáš
Rodokmen: https://www.myheritage.cz/site-55200902/
Pátrání po rodu Ortcigr / Holtziger: viewtopic.php?f=5&t=28607
kolsi
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř pro 16, 2015 12:32
Oblast pátrání: Teplicko, sev. Plzeňsko, Rokycansko, Podřipsko

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod mechyn » stř kvě 15, 2019 18:09

Je to zašmodrchané. Musíte přeci jen ten archiv zkusit. Já bych si tyto archiválie nafotil, kdybych tam měl cestu, ale nemám a v dohledné době asi mít nebudu. Ta i.č. 82 prostě vypadá nadějně. Jinak ještě ohledně Hoštky je fond města uložen v SOkA v Lovosicích, měl jsem v ruce několik pozemkových knih. Mě tam končí (začíná) v druhé polovině 18.století také jedna větev a nemohu jí rozlousknout (Horáček).
Osobně žádné Kodrly z Hoštky zaznamenané nemám.
Zkoušel jste procházet všechny ty Arnsdorfy, co jsou po republice? Jestli se tam to příjmení nevyskytuje?
Svatby mám pro Hoštku přepsané a tento Watzel tam svatbu neměl. Navíc ten Watzel byl poddaný Kinského takže spíše nějací "putovníci". Jediného Wurtzela mám zaznamenaného z té svatby Šuma a Watzela nemám žádného. Pro úplnost dodávám, že do 1758 tam neměl ani žádný Kodrle/Koderle apod. svatbu, ani tam není mezi svědky u žádné svatby.Jedinou Annu Kodrlovou z velkého množství Anna Kodrlových, kterou mám zaznamenanou v databázi v propojených osobách, která by věkově +- odpovídala mám vodochodskou *1740. Ostatní jsou příliš mladé (1787) nebo staré (1726) (neříkám, že v matrice není ještě nějaká vyhovující).
mechyn
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř srp 02, 2006 13:27
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod kolsi » stř kvě 15, 2019 21:11

Zatím jsem jim poslal do archivu dotaz na vyhotovení rešerše. U té svatby je zajímavé i to, že se zmiňuje o nějakém speciálním povolení.
Arnsdorfy (Arnoltice a Arnultovice) jsem prošel všechny, co jsou v severních Čechách, ale žádné takové příjmení tam není. Ten Josef Watzel v Hoštce zemřel dost mladý, tak jsem ještě koukal, jestli se vdova někam do okolí neprovdala, např. za Kodrleho do Vodochod, ale na nic jsem nepřišel.
Tomáš
Rodokmen: https://www.myheritage.cz/site-55200902/
Pátrání po rodu Ortcigr / Holtziger: viewtopic.php?f=5&t=28607
kolsi
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř pro 16, 2015 12:32
Oblast pátrání: Teplicko, sev. Plzeňsko, Rokycansko, Podřipsko

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod mechyn » stř kvě 15, 2019 22:06

To je povolení - resp. udělení výjimky z překážky manželství z časového zákazu.
impedimento temporis vetiti

Více k tématu zde (nutno pocvičit latinu):
https://books.google.cz/books?id=ivFVAA ... ti&f=false

Případně zkuste založit vlákno na tuto překážku z manželství... :o)
mechyn
 
Příspěvky: 70
Registrován: stř srp 02, 2006 13:27
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Pár lidí z Roudnicka, 18. stol.

Příspěvekod Zora » stř kvě 15, 2019 22:44

kolsi píše:Zatím jsem jim poslal do archivu dotaz na vyhotovení rešerše. U té svatby je zajímavé i to, že se zmiňuje o nějakém speciálním povolení.
Arnsdorfy (Arnoltice a Arnultovice) jsem prošel všechny, co jsou v severních Čechách, ale žádné takové příjmení tam není. Ten Josef Watzel v Hoštce zemřel dost mladý, tak jsem ještě koukal, jestli se vdova někam do okolí neprovdala, např. za Kodrleho do Vodochod, ale na nic jsem nepřišel.


Neorientuji se ve vlákně,. už je toho tam přespříliš a nesledovala jsem od začátku
Ona dispens by se mohla týkat u druhého sňatku prominutí vdovské lhůty, ale nejsem schopna najít odkazy - úmrtí prvního manžela a svatba s druhým.

V podstatě se čekalo, zda žena neporodí pohrobka zemřelému manželovi. Správně by to mělo být 300 dnů, ale mnohdy se jen čekalo, až by byl "stav" ženy zjevný .
Rozhodně to neberte jako jasný fakt, ale spíš možnost, které z by z textu mohla vyplývat.
Z
Uživatelský avatar
Zora
 
Příspěvky: 16915
Registrován: čtv kvě 31, 2012 15:01
Bydliště: Ivančice
Oblast pátrání: Ivančice a okolí, Brno-Zábrdovice, jižně od Brna, Tišnovsko, Vysočina-Žďár, Křižanov, Velkobítešsko, Náměšťsko, z části Třebíč, mlynářské rody na řekách Jihlava, Oslava, matriky Rakousko z části

PředchozíDalší

Zpět na Hledá se!

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník