VYŘEŠENO ,Svatba, 1751,Písařov, Latina

Archiv vyřešených příspěvků. Prosíme již neoživovat.

VYŘEŠENO ,Svatba, 1751,Písařov, Latina

Příspěvekod Kubi2016 » čtv říj 04, 2018 22:29

Zdravím

http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... =33#scan32
vlevo nahoře
Je to čitelné ale ne vše jsem přeložil
Svatba 5.7.1751

Svobodný Vinceslvus syn Joannis z Janorou (část vesnice) Písařova si vzal svobodnou Evu vlastní dceru Pauli Čulila z Písařova.
Svědek byl asi Fanci Čulil z Písařova

Díky
Naposledy upravil Kubi2016 dne pát říj 12, 2018 0:50, celkově upraveno 1
Kubi2016
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned dub 15, 2018 5:06
Bydliště: OV

Re: Svatba, 1751,Písařov, Latina

Příspěvekod zburget » pát říj 05, 2018 0:46

Obávám se, že ne vše jste pochopil úplně správně:
Nejsem si taky úplně jist tím, v jakém tvaru chcete mít vlastní jména - text jste přeložil, ale vlastní jména nachal v latinském genitivu.

Svatba 5.7.1751

Svobodný Venceslaus (Václav) syn Joannis (tedy Joanna = Jana) Kubíčka ex Janauschendorf (což není Písařov, ale vedlejší Janoušov) si vzal svobodnou Evu vlastní dceru Pauli (tedy Paula = Pavla) Čulila z Písařova. per R. D. Winkler Cooperatorem ex Jedla (skrze R.D. Winklera cooperátora z Jedlí)
Svědek byl určitě Fanci(scus) = František Čulil z Písařova a Franci(scus) Zikrit ex Jokelsdorf (z Jakubovic)
Zbyněk Burget
zburget
 
Příspěvky: 806
Registrován: pon dub 30, 2018 18:15
Bydliště: Nezamyslice [okr. Prostějov]
Oblast pátrání: Konicko, Protivanovsko (okres Prostějov)
Boskovicko

Re: Svatba, 1751,Písařov, Latina

Příspěvekod Kubi2016 » pát říj 05, 2018 22:34

Děkuji za pomoc.

A má ještě dotaz k jménu Venceslaus – Je normální že píšou Venceslaus jindy Wenceslaus a někdy Wencle ?

Našel jsem narození
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... 07#scan108
Vpravo uprostřed
Narození 9.1.1727 Janoušov
Nerodil se Wenceslaus
Otec Joannes Kubíček
Matka Dorothea
Kmotři: Georgius Krobot
Susanna Mat???.


Svatbu tu máme uvedenou výše

A dále jsem našel zápis o koupi domu z roku 1886
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... 39#scan240

Myslíte že se jedná o toho samého člověka ?
Kubi2016
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned dub 15, 2018 5:06
Bydliště: OV

Re: Svatba, 1751,Písařov, Latina

Příspěvekod zburget » sob říj 06, 2018 8:39

S jednoduchým V to bude asi spíš výjimka. Ale jinak je různý tvar jména v 17. a 18. stol. naprosto běžný - jeden člověk může být v různých zápisech psán jeko Wencl, Wenzl, Waclaw, Waczlaw Wenceslaw, Wenceslaus, může být napsán zkratkou,...
Nedivte se ani domáckým tvarům křestních jmen. Kateřina může být napsaná i jako Kacze, Alžběta (Elisabetha) jako Bieta.

Narození 9.1.1727 Janoušov
Narodil se Wenceslaus
Otec Joannes Kubíček
Matka Dorothea
Kmotři: Georgius Krobot
Susanna Matzkin (Macková)


Svatbu tu máme uvedenou výše

zápis o koupi domu:
Já tam čtu, že: Dnie 20. January 1753 ... jest prodal Pawel Kullil chalupu swau Wenczlowy Kubicžkowy...

a Letta Panie 1780 dnie 20eho ledna ... jest prodal Wenzl Kubicžek S(y)nowi swimu Wenzlowi Chaluppu swau zahradniczkau...

Takže ten první Václav chalupu koupil už r. 1753 a 1780 ji prodává svému synovi.
Pokud ve vesnici jiný Václav Kubiček ± stejně starý nebyl (kolik tam bylo rodin Kubíčků?), tak je to jeden a tentýž.
Zbyněk Burget
zburget
 
Příspěvky: 806
Registrován: pon dub 30, 2018 18:15
Bydliště: Nezamyslice [okr. Prostějov]
Oblast pátrání: Konicko, Protivanovsko (okres Prostějov)
Boskovicko

Re: Svatba, 1751,Písařov, Latina

Příspěvekod Kubi2016 » ned říj 07, 2018 10:23

Trošku jste mě znejistili, jestli jsem našel opravdu své předky a nebo udělal chybu. Je mi jasně že od určitého data již to 100% nejde říci že člověk našel své předky.

Trošku to rozvedu.
Z více dokumentů vím že můj předek je se jmenoval Johan Kubíček.

To je jeho úmrtí:
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... =94#scan95
Vpravo dole
17.3.1841 v č.p 138 zemřel Johan Kubíček ….. Bylo mu 50 let.

Jeho svatba
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... 63&scan=33
Písařov Svatba 12.2.1816
Ženich: z č.p. 33, Kubiczek Johan (26 let) domkář místní.
Nevěsta: Anna (23 let) dcera Josefa Davida
Světci: Tobias Jurenka, domkař odtud, Gotfried Kubiček, domkař odtud


A dále do minulosti spíše hádám

Jelikož nikde není uvedeno jak se jmenoval jeho otec a připadali 2-3 Johanové Kubíčci ale jeden z nich byl z dvojčat :

http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... 63&scan=25
vlevo nahoře
Písařov - narození
Dne 17.10.1790 se v č.p. 114 narodila dvojčata Johann a Gotfried.
Otec: Anton Kubiček (Kubitschek)
Matka Katharina, dcera Johana Pospíšila

A jelikož Gotfried už mi figuruje na svatbě v roce 1816 jao svědek tak si myslím že mám toho správného.

Ještě sem našel
Záznam o koupi č.p 33 ( č.p je zmíněno na svatbě v roce 1816)
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... =81#scan82
Ale tu jsem nic nepřeložil
A se zemanů k č.p 114 vyplívá že Kubíčkům nepatřil
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... e&scan=279
Ale je možné že č.p udělali chybu. Protože v č.p 115 je jasné že Kubíčci žili
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... 81#scan280

Myslíte si že našel zpravené narození Johanna Kubíčka ?

Pokudano tak si myslím že dobře je ( když nesedí na roky):
Úmrtí Anton
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... =18#scan17
Vpravo uprostřed
6.8.1796 v Písařově
V Č.p. 115 zemřel Anton Kubíček bylo mu 42 let

Svatba
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... 263&scan=3
třetí z vrchu
Svatba Písařov
27.2.1786
Ženich. z č.p. 30, Anton Kubiczek 30let
Nevěsta Katarina Pospissil 22let

Ale narození byl opět problém ale vím že byl z č.p. 30
http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... 39#scan240
A tady víme že žil Wenzl a pak to prodal sinovi Wenzelovi
Tak mi přišlo že od Antona otec by měl byt Wenzl


http://digi.archives.cz/da/permalink?xi ... 3&scan=123
Vlevo uprostřed
Narození Písařov
15.8.1758
Se nerodil Antonius (Anton) , Otec: Wencelus Kubiczek -Nádeník
Matka: Eva

Kmotři:
Antonius Jarinke
Mariana Hornizken


Myslel sem si že to je narození Antona, a že otec byl Nádeník a pak si v roce 1786 koupil chalupu ale když ji koupil ještě před razením syna tak asi střelil vedle a nebude to správné narození. Co že bebé – dostal jsem podle toho záznamu ještě o 3 generace dál.


Díky za jaký koli postřeh a názor.

Honza
Kubi2016
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned dub 15, 2018 5:06
Bydliště: OV

Re: Svatba, 1751,Písařov, Latina

Příspěvekod zburget » ned říj 07, 2018 13:12

Já v případě, kdy jsem měl v jedno vesnici (a blízkém okolí) víc výskytů lidí stejného příjmení, pročetl jsem kompletně matriky v rozmezí asi 80 let a vypsal jsem si všechny které jsem našel. Narození, sňatky, úmrtí, ale i kdo kdy šel za kmotra u křtu a svědka na svatbě. A měl jsem tak přehld o tom, jak se pohybovali mezi chalupama (nádeníci) - třeba každé dítě se rodilo v jiném čísle domu, případně i ve vedlejší vesnici. U Kmotrů a svědků je to trochu zavádějící, ale ± se dá vycházet z toho, že za svědky chodili častěj svobodní, než ženatí a za kmotry naopak - tedy spíš ještě starší ("zasloužilí" manželé, prarodiče, apod.) Ale úplně pravidlo to není. U svědků ale občas máte poznámku, koho byl synem, u kmotry zase, že byla něčí manželka, případně šli za kmotry manželé oba. Každopádně dostanete časový přehled o výskytu pohybu jmen (Např: nemáte jistotu, jestli je tam jeden nebo dva Johanové. Najdete úmrtí jen jednoho, ale po jeho pohřbu se ještě objeví Joahn jako kmotr. A máte jistotu, že byli dva. A takových příkladů by se dalo najít víc).
Pokud máte vís stejných příjmení v jedné oblasti nebo dokoncev jedné obci, tak se tam bez takového všeobecného přehledu moc nevyznáte. Vřelůe doporučuju. Je to sice práce na dlouhé zimní večery, ale ve výsledku vám to hodně věcí vyjasní. Já si to psal jednoduše do tabulky chronologicky, jako: Datum; událost; jméno(jména); jména rodičů; adresa; odkaz na matriku. Případně jsem si barvičkama oddělil jednotlivé rodiny. Je to super věc. Doporučuju. Možná se tu objeví ještě někdo další s jeho jinou (lepší) kuchařkou.

Co se týče čísel domů, pozor, během let docházelo (mohlo dojít) k přečíslování. Takže čísla domů berte jako velice dobré vodítko pro rozlišení rodin, ale i tak s nim počítejte trochu opatrně.

Věk zemřelých se tu probíral vícekrát. Jedná se o velice nepřesný údaj, na který se nedá skoro vůbec spolehnout. Zvlášť v případech, kdy je zapsán "kulatý" věk úmrtí. Tam je to odhad, který je celkem běžně ± cca 10 let, někdy i víc. Takže k tomu přistupujte s hodně velkým respektem.
Zbyněk Burget
zburget
 
Příspěvky: 806
Registrován: pon dub 30, 2018 18:15
Bydliště: Nezamyslice [okr. Prostějov]
Oblast pátrání: Konicko, Protivanovsko (okres Prostějov)
Boskovicko

Re: Svatba, 1751,Písařov, Latina

Příspěvekod MMAGenea » ned říj 07, 2018 19:10

Asi tak nějak..
Sice v gene eště nejsem zběhlý, ale když jsem řešil Fingerovy v Janoušově, nezbylo mi než vyřešit všechny, abych se pak vyznal, kdo byl kdo a ke komu..
Můj systém je v excelu.. řádky jsou roky, sloupeček je osoba, vybarvím odkdy dokdy žil, do políčka událost, políčko může mít i hypertextový odkaz (např permalink zápisu v matrice), skvělý je komentář k buňce, šipky dle potřeby a vztahů,..
Pak je pěkný přehled co se dělo, jak šel život..
PS † se píše Alt +0134 :)
MMAGenea
 
Příspěvky: 58
Registrován: pát úno 23, 2018 12:07
Bydliště: F-M
Oblast pátrání: Sudkov, Zábřeh, Bludov, Janoušov, Horní Heřmanice
Šurany/SK

Re: VYŘEŠENO ,Svatba, 1751,Písařov, Latina

Příspěvekod Kubi2016 » pát říj 12, 2018 0:52

Děkuji
Kubi2016
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned dub 15, 2018 5:06
Bydliště: OV


Zpět na VYŘEŠENO

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků