Stránka 1 z 1

O 1827 Antonín Vlk z Moravy, * 1793 Moravské Knínice

PříspěvekNapsal: stř led 03, 2018 22:40
od Monika
Možná se to někomu bude hodit.

oo 6. 2. 1827, Błażowa nev. 20, žen. 306, svatba ženich: Antonius Weg ex Morawia pago Kinitz(?) Circuli Brinensis natus patre Josepho Weg et Veronica Szestipesta filius leg., věk 33 let (* 1794), neženatý, a nevěsta: Anna Raydyczonka Valentini Raydak et Francisca Horkowna filia leg., věk 27 let, nevdaná; svědkové: Joannes Ossolinski(? nebo Ostafinski?) inquilinus, Franciscus Wania inquilinus; Archiwum Państwowe w Przemyślu, signatura: 56/2289/0/-/18, str. 43, sken 49; zápis: http://www.szukajwarchiwach.pl/56/2289/ ... ROeTH65Btg

Městečko Błażowa, fara Błażowa, woj. Rzeszowskie, tereny podkarpackie: https://mapy.cz/zakladni?x=22.0762834&y ... m&id=16981 Jde o území Haliče.

Pomůže mi, prosím, někdo se čtením? Třeba by se povedlo identifikovat obec. Předem děkuji.


Edit - shrnuté níže uvedeného pátrání:
Ženich by měl být Antonín Vlk (Anton Wlk), který se narodil 1. 6. 1793 v obci Moravské Knínice čp. 14 (rodiče souhlasí - otec Josef, matka Veronica Šestipestin).
MZA Brno, signatura: 1260, původce: Kuřim římskokatolická církev, oddíl matriky: Moravské Knínice, pag. 29, číslo skenu k dnešnímu dni: 78
http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=78

Re: O 1827 Antonín Weg z Moravy asi u Brna?

PříspěvekNapsal: čtv led 04, 2018 13:51
od rebeka
Dobrý den,
Kinitz jsou Kníničky, původně to byla samostatná obec, zatopená Brněnskou (také Kníničskou) přehradou, dnes je to městská část Brno-Kníničky.

Re: O 1827 Antonín Weg z Moravy asi u Brna?

PříspěvekNapsal: čtv led 04, 2018 17:47
od Monika
Jé, děkuji! :D Doplním to do nadpisu.

Re: O 1827 Antonín Weg z Moravy asi u Brna?

PříspěvekNapsal: čtv led 04, 2018 18:42
od Zora
Monika píše:Jé, děkuji! :D Doplním to do nadpisu.


superjistá si tím nejsem, Kníničky byly Kleinkynitz
Chce to podívat se do indexů, uvedené příjmení tam já nevidím, ale já nevidím často to, co je třeba :-(

http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=54

PS kde jsou Grosskynitz, to netuším
Z

edit pak jsou ještě Knínice u Blanska, je možné, že se psaly tak, jak uvádíte, já jsem se setkala spíše s podobou Knihnitz
tady index, zase tam nic nevidím
http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=13

Re: O 1827 Antonín Weg z Moravy, Kníničky, Brno

PříspěvekNapsal: čtv led 04, 2018 20:48
od rebeka
Samozřejmě, že to mohou být i nějaké jiné Knínice či Kníničky, jistotu nemáme, ale vycházela jsem z toho, že je v textu uvedeno "ex pago Kinitz Circuli Brinensis", což by mohlo znamenat, že se nacházejí v brněnském okruhu či v blízkosti Brna.

Re: O 1827 Antonín Weg z Moravy, Kníničky, Brno

PříspěvekNapsal: čtv led 04, 2018 20:54
od Zora
Nezpochybňuji Váš postup, udělala jsem to stejně a dívala se do indexů, nic jsem neviděla, proto jsem to sem dříve nedávala. Tak teď jsem to vložila - pro jistotu, ale mohla jsem se samozřejmě v indexech přehlédnout. Jsou tam ale často příjmení podobně začínající, třeba došlo při přepisu k chybě. Na to mé oči nestačí

Ještě je obec u Jihlavy, tu jsem nekontrolovala.
Bohužel, už jsme několikrát k zápisům v matričních knihách z actapublica hledali podobně zapsanou obec a bez výsledku. Je v tom asi nějaký zádrhel :-)
Z

edit
tady ještě Veverské Knínice, dříve Deutsch Kinic
http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=56

Re: O 1827 Antonín Weg z Moravy, Knínice nebo Kníničky

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 8:23
od Monika
Zoro, moc děkuji! Prošla jsem všechny 3 indexy a k nim matriky pro roky 1792-1796 a nic smysluplného jsem nenašla. První mě napadla klasická záměna Weg/Bek, ale to tam není. Jediný Anton s otcem Josefem byl v matrice pro Veverské Knínice, jenže příjmení Hudec (Hudetz) a matka byla Viktorie s jiným příjmením. Tak nevím, nezdá se mi, že by zrovna příjmení Hudec až tak zkomolili.

Ještě mě teď dodatečně napadlo, že taky mohl být legitimizovaný a já nekoukala na příjmení matky, resp. nějaké podobné a nehledala jsem zápisy nemanželských. Bohužel jsem ráda, že jsem jakž takž prošla těch 6 knih, protožu tu mám stabilní prohlém s prohlížením na actapublica - prohlížeč mi každou chvíli stávkuje a tvrdí, že musím aktualizovat Flash, i když jej mám nejnovější.

Alespoň jsem upravila předmět, aby trochu víc odpovídal.

Stejně je zajímavé, jak se v zapadlém městečku pod horami nacházejí sem tam svatby z takové dálky.

Re: O 1827 Antonín Weg z Moravy, Knínice nebo Kníničky

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 11:06
od Zora
Jediné, co jsem zatím našla, ještě se podívám po obědě do brněnského sčítání.
http://www.kdejsme.cz/prijmeni/Veg/hustota/
z

Re: O 1827 Antonín Weg z Moravy, Knínice nebo Kníničky

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 11:36
od Zora
asi nalezeno

Mohlo by jít o Moravské Knínice, dříve MOravské Kynice
https://cs.wikipedia.org/wiki/Moravsk%C ... %C3%ADnice

Když jsem nakoukla na actapublica, je tam bohužel jen rejstřík zemřelých, ale i tak je tam příjmení Wek, pokud to není Zase wlk
r. 1861

http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... strana=125

Teď dělám moc věcí dohromady, tak snad třeba jindy se podívám...
Z

Re: O 1827 Antonín Weg z Moravy, Knínice nebo Kníničky

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 12:45
od rebeka
Milé dámy,
a co tak příjmení Wlk? Myslím, že jsem našla narození Antonína v Moravských Knínicích 1.6.1793 na č.14. Jména rodičů souhlasí. Přeji hezký den a doufám, že jsem se tentokrát strefila a potěšila Vás :)

Re: O 1827 Antonín Weg z Moravy, Knínice nebo Kníničky

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 13:02
od Zora
o Vlcích víme, ale nehledala jsem.
Ať se Vám daří i na příště, milá dámo. Z

Re: O 1827 Antonín Wlk z Moravy, * 1793 Moravské Knínice

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2018 21:14
od Monika
Zoro a rebeko, oběma vám moc děkuji! To byla skvělá genealogická práce! Obrázek

Úvodní příspěvek jsem doplnila a opravila.