Chyba v rodném listě - vyřešeno

Hledáte pomoc při pátrání třeba ve vzdáleném archivu? Potřebujete zjistit nějakou lokální informaci? Nevíte si rady se svým genealogickým projektem? Toto je sekce pro vás!

Chyba v rodném listě - vyřešeno

Příspěvekod DanaJ » ned zář 17, 2017 10:40

Dobrý den,

své předky jsem začala hledat teprve nedávno, tak zcela jistě nemám tolik zkušeností, jako vy. Bohužel jsem se však zasekla u jedné z rodin, a ačkoliv jsem prohledala už všechno možné, nemohu se pohnout z místa. Proto jsem se Vás zkušených, chtěla zeptat na názor, zda je taková chyba možná a jak byste postupovali vy? Jedná se o to, že v rodném listě mého pradědy je v kolonce matka uvedeno toto: "Marie, katolička, manželská dcera Františka Hoška, hostinského z Kaňku č.44, okres Kutná Hora, a manželky jeho Anny, rozené Jarešové z Konárovic č.16, okres Kolín" Společně s manželem Janem Kubelkou, měli kromě mého pradědy také ještě druhého syna a dvě dcery, a u všech jejich potomků je zapsán ten samý údaj (František Hošek..). Když jsem však v matrice zemřelých našla Marii Kubelkovou roz. Hoškovou, bylo tam uvedeno následující: "Kubelková Marie, rodem Matěje Hoška, nájemce hostince z Dolan čp.7, narozená v Lovčicích, hejtmanství Nový Bydžov" Prošla jsem matriky z Kaňku, Konárovic, Dolan i Lovčic a nikde jsem nic nenašla. Manžel Marie, Jan Kubelka se narodil v Novém Městě, hejtmanství Nový Bydžov.

Doufám, že jsem na nic podstatného nezapomněla. Předem děkuji za názory, případné chybějící informace, které budu vědět, doplním. Budu velice vděčná za každý názor. Děkuji.

Dana Janovská
Naposledy upravil DanaJ dne sob zář 30, 2017 9:11, celkově upraveno 1
DanaJ
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned zář 17, 2017 10:13
Oblast pátrání: Bělá u Pecky, Studenec, Nová Ves u Chotěboře, Labská Týnice (Týnec nad Labem), Uhlířská Lhota, Labské Chrčice

Re: Chyba v rodném listě

Příspěvekod Jan » ned zář 17, 2017 11:34

Neuvádíte nic z čeho by se dalo vyjít a nějak poradit. Obvykle ten co chce pomoci uvádí odkazy na zápisy v matrikách. Z čeho usuzujete že je chyba v rodném listě?
Uživatelský avatar
Jan
 
Příspěvky: 627
Registrován: stř srp 09, 2006 20:35
Bydliště: Brno

Re: Chyba v rodném listě

Příspěvekod Zora » ned zář 17, 2017 11:40

DanaJ píše:Dobrý den,

své předky jsem začala hledat teprve nedávno, tak zcela jistě nemám tolik zkušeností, jako vy. Bohužel jsem se však zasekla u jedné z rodin, a ačkoliv jsem prohledala už všechno možné, nemohu se pohnout z místa. Proto jsem se Vás zkušených, chtěla zeptat na názor, zda je taková chyba možná a jak byste postupovali vy? Jedná se o to, že v rodném listě mého pradědy je v kolonce matka uvedeno toto: "Marie, katolička, manželská dcera Františka Hoška, hostinského z Kaňku č.44, okres Kutná Hora, a manželky jeho Anny, rozené Jarešové z Konárovic č.16, okres Kolín" Společně s manželem Janem Kubelkou, měli kromě mého pradědy také ještě druhého syna a dvě dcery, a u všech jejich potomků je zapsán ten samý údaj (František Hošek..). Když jsem však v matrice zemřelých našla Marii Kubelkovou roz. Hoškovou, bylo tam uvedeno následující: "Kubelková Marie, rodem Matěje Hoška, nájemce hostince z Dolan čp.7, narozená v Lovčicích, hejtmanství Nový Bydžov" Prošla jsem matriky z Kaňku, Konárovic, Dolan i Lovčic a nikde jsem nic nenašla. Manžel Marie, Jan Kubelka se narodil v Novém Městě, hejtmanství Nový Bydžov.

Doufám, že jsem na nic podstatného nezapomněla. Předem děkuji za názory, případné chybějící informace, které budu vědět, doplním. Budu velice vděčná za každý názor. Děkuji.

Dana Janovská


Pomůžeme, až vložíte odkazy na matriční zápisy nebo sken rodného listu, jak píše Jan.

Zřejmě je problém s různými jmény otce Hoška
manželská dcera Františka Hoška, hostinského z Kaňku č.44
rodem Matěje Hoška, nájemce hostince z Dolan čp.7,

Nejsnazší vysvětlení by bylo, že se stala chyba v zápise, ale je třeba tohle všechno dohledat - tedy potvrdit nebo vyvrátit.

Z
Uživatelský avatar
Zora
 
Příspěvky: 12484
Registrován: čtv kvě 31, 2012 14:01
Bydliště: Ivančice
Oblast pátrání: Ivančice a okolí, Brno-Zábrdovice, jižně od Brna, Tišnovsko, Vysočina-Žďár, Křižanov, Velkobítešsko, Náměšťsko, z části Třebíč, mlynářské rody na řekách Jihlava, Oslava, matriky Rakousko z části

Re: Chyba v rodném listě

Příspěvekod DanaJ » ned zář 17, 2017 17:14

Omlouvám se :) to mě nenapadlo.. Zasílám odkazy:

matrika Z - Marie Kubelková (zemřela 4.4.1914) - http://ebadatelna.soapraha.cz/d/12984/78

matrika N - Adolf Kubelka (narodil se 10.4.1886) - http://ebadatelna.soapraha.cz/d/12973/410


To, zda je chyba v rodném listě, je spíše otázka - nevím, k čemu se přiklánět, zvlášť, když jsem nenašla žádné jiné údaje v lokalitách, které v matrice píší (Dolany, Kaňk,..). Děkuji.
DanaJ
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned zář 17, 2017 10:13
Oblast pátrání: Bělá u Pecky, Studenec, Nová Ves u Chotěboře, Labská Týnice (Týnec nad Labem), Uhlířská Lhota, Labské Chrčice

Re: Chyba v rodném listě

Příspěvekod Zora » ned zář 17, 2017 19:05

Dano, zkuste projít pečlivě matriky pro Konárovice, Marie je psaná jako dcera Františka Hoška a Anny, rozené Jarešové, z Konárovic č. 16 a to by - podle mě mohl být přesný údaj.

V Konárovicích se opravdu vyskytuje příjmení Jareš, dokonce jsem viděla, tuším Barboru, narozenou na čísle 16.
Jarešů je tam ale více a zdá se mně, že se možná buď stěhovali nebo tam bylo přečíslování.

Mezi zemřelými osobami jsem dokonce viděla příjmení Hošek - dcera mlynáře z Konárovic.

( v mlynářských rodech bylo časté, že jeden z mužů byl mlynář, druhý hoistinský, třetí řezník - někdy dokonce kumulovaně :-))) - ale to by byla jen a jen náhoda.
Hledejte svatbu Anny, otec byl buď kovář nebo dělník. (je jich tam více)

Co se týče různých údajů, berte to tak, že hostinští se velmi často stěhovali. Ze zápisů nelze poznat, kdy se jedná o stav k datu zápisu, a kdy o stav třeba k datu narození.
Pozor, často se zaměňoval také název obce a farnosti.
Farnost spravovala více obcí, například ženich si přinesl rodný list , kde byla uvedena farnost a obec a farář v novém bydlišti poznamenal pouze farnost.

Z
Uživatelský avatar
Zora
 
Příspěvky: 12484
Registrován: čtv kvě 31, 2012 14:01
Bydliště: Ivančice
Oblast pátrání: Ivančice a okolí, Brno-Zábrdovice, jižně od Brna, Tišnovsko, Vysočina-Žďár, Křižanov, Velkobítešsko, Náměšťsko, z části Třebíč, mlynářské rody na řekách Jihlava, Oslava, matriky Rakousko z části

Re: Chyba v rodném listě

Příspěvekod Jan » pon zář 18, 2017 9:27

V dotazu píšete o Vašem pradědovi, ale neuvádíte o něm žádný údaj. Celá situace se bez tohoto údaje nedá řešit.
Uveďte kdo je Váš praděd a případně odkaz na zápis v matrice, našla jste zápis o sňatku jeho rodičů?
Z odkazů co uvádíte se nedá zjistit jestli je někde chyba o které píšete v názvu vlákna a nebo chyba v hledání
jeho předků.
Uživatelský avatar
Jan
 
Příspěvky: 627
Registrován: stř srp 09, 2006 20:35
Bydliště: Brno

Re: Chyba v rodném listě

Příspěvekod DanaJ » pon zář 18, 2017 10:29

Můj praděda byl Adolf Kubelka - zápis o narození zde: http://ebadatelna.soapraha.cz/d/12973/410

Zápis o sňatku jeho rodičů jsem nenašla (ale z matriky zemřelých, ze zápisu o jeho matce Marii Kubelkové roz.Hoškové je uveden údaj 3.11.1875 zápis http://ebadatelna.soapraha.cz/d/12984/78 ).
DanaJ
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned zář 17, 2017 10:13
Oblast pátrání: Bělá u Pecky, Studenec, Nová Ves u Chotěboře, Labská Týnice (Týnec nad Labem), Uhlířská Lhota, Labské Chrčice


Zpět na Hledám pomoc

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník