NESROVNALOST V MATRIKÁCH - TŘEBORATICE U PRAHY

To co nikam nepatří, nebo nemá s původním tématem co dělat. Také příspěvky s množstvím narušených vazeb.

NESROVNALOST V MATRIKÁCH - TŘEBORATICE U PRAHY

Příspěvekod MatheusKopecky » pon led 15, 2018 19:01

Dobrý den,
omlouvám se, že to dávám sem, ale je to pro mě velký problém a je vlastně i čtení ve starých materiálech. Mám takový menší problém, dobrá, větší problém, ohledně římsko-katolických matrik týkajících se Třeboradic, dříve Třeboratic, dnes součást Prahy. U matrik zemřelých, kterou jsou bez indexu, obsahující záznamy zemřelých v časovém rozmezí 1848 – 1858 jsou děleny podle obcí ve farnosti, tj. záznamy od 1848 – 1858 pro Třeboratice, tj. poté co skončí všechny záznamy pro jednu obec, tj. Třeboratice pokračují v té samé knize např. Miškovice atd. Průměr zemřelých je 60 – 70 za rok pouze v Třeboraticích. Pokud pokračujeme do dalšího období, musíme jít do knihy zemřelých v té samé farnosti, obsahující záznamy zemřelých v časovém období 1859 – 1872. Kniha obsahuje jmenný index na konci, každopádně členění na obce mizí. Jsou uvedeni osoby, který v daném roce zemřeli s místem úmrtí, například pod Josefem Vančurou zemřelým ve Třeboraticích se objevuje Jan Novák zemřelý v Čakovicích. Teď k problému, Třeboratice jsou neskutečně potlačeny, musí tam chybět obrovské množství záznamů, naopak Čakovice, Miškovice se drží svým průměrem zemřelých v normě. Pro porovnání, ve výše uvedené matrice zemřelých (1848 – 1858) bylo ročně zemřelých 60 – 70, v této knize zemřelých (1859 – 1883) je to v Třeboraticích to jsou v roce 1859 pouze 2 lidé!!! Podobně to platí i u matrik narozených týkající se Třeboratic! I tam se objevují obrovské nepoměry narozených, s tím, že matrika se záznami 1848 – 1858 je v pořádku, s poměrně vysokým průměrem narozených a matrika 1859 – 1872, opět s indexem je opět s drtivou změnou, s drtivým nepoměrem vůčí předešlé matrice, z předešlého období. Přitom obce jako Čakovice, Letňany, nebo Miškovice si svůj průměr narozených i zemřelých drží, i když ne tolik. Přitom se jedná o knihy farnosti Třeboratice. To opravdu nechápu. Nevíte kde je chyba, co se stalo, proč je tak diametrální změna průměru zemřelých? Jedná se o jednu a tu samou farnost, tedy Třeboratice! Jak je to možné? Dole přikládám ODKAZ na matriky, aby jste se přesvedčili, píšu to všechno proto, protože právě v období 1860 – 1878 zemřel v Třeboraticích můj praprapradědeček Josef Odehnal a je to pro mě záhada rodu!

Děkuji ODKAZ: http://www.ahmp.cz/page/docs/mat_vo_trr.pdf
MatheusKopecky
 
Příspěvky: 203
Registrován: čtv čer 23, 2016 12:01
Oblast pátrání: Horní Láz, Horní Bučice, Kutná Hora,

Re: NESROVNALOST V MATRIKÁCH - TŘEBORATICE U PRAHY

Příspěvekod Monika » pon led 15, 2018 20:10

Nezlobte se, ale kolikrát to sem do fóra ještě budete psát? Přece to stačí napsat jednou a pokud někdo ví, tak vám odpoví. Takovým spamováním odpověď neurychlíte a jen se kvůli tomu může na vás někdo naštvat.
Uživatelský avatar
Monika
 
Příspěvky: 2570
Registrován: úte lis 18, 2014 1:11
Oblast pátrání: Lounsko, Slánsko, Kladensko, Rakovnicko, Nové Strašecí, Halič

Re: NESROVNALOST V MATRIKÁCH - TŘEBORATICE U PRAHY

Příspěvekod kimes » úte led 16, 2018 0:07

MatheusKopecky píše:Dobrý den,
omlouvám se, že to dávám sem, ale je to pro mě velký problém a je vlastně i čtení ve starých materiálech. Mám takový menší problém, dobrá, větší problém, ohledně římsko-katolických matrik týkajících se Třeboradic, dříve Třeboratic, dnes součást Prahy. ..

Děkuji ODKAZ: http://www.ahmp.cz/page/docs/mat_vo_trr.pdf

Nejlépe uděláte, když se o vysvětlení obrátíte na AHMP, nebo na pořizovatele církevní matriky. Důvody můžou být různé- momentálně mě napadá třeba ten, že se v daném období změnilo územně správní uspořádání obcí, ale matriční rozsah farního úřadu zůstal stejný. Těžko můžete očekávat, že vám tady bude někdo dělat statistiku farních matrik!
kimes
 
Příspěvky: 92
Registrován: úte bře 05, 2013 10:00

NESROVNALOST V MATRIKÁCH - TŘEBORATICE U PRAHY

Příspěvekod ozana » stř led 17, 2018 7:52

duplicitní
Ožana neznamená ženu, přestože to kdysi velmi dávno bylo ženské křestní jméno
Uživatelský avatar
ozana
 
Příspěvky: 5108
Registrován: úte kvě 12, 2009 6:01
Bydliště: Petřvald
Oblast pátrání: Slezsko, Petřvald okr.Karviná, Šenov


Zpět na Přesunutá témata

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník