Jak postupovat při hledání předků?

Kdo co neví a chtěl by vědět, může sem napsat a doufat, že mu někdo odpoví.

Jak postupovat při hledání předků?

Příspěvekod Pavel M. » stř říj 22, 2008 18:41

Zdravím všechny zůčastněné.

Protože mě od útlého věku fascinovala historie, začal jsem se zajímat o svůj rodokmen. Tento můj zájem trvá již 7 let a za tu dobu jsem zjistil své přímé předky v řadě devíti generací otců.

Období nadšeného bádání střídá období studia, a proto nemám na tento krásný koníček mnoho času.

Protože studuji v Brně, rozhodl jsem se využít služeb MZA a tuto instituci navštívil. Byl jsem však nemile zaskočen kvantem informací a v té krátké chvilce jsem nedokázal určit postup bádání. Poradil jsem si s latinskými zápisy, s německými už to je horší, naškrabaný kurent, nebo co toje, prostě neumím :-(. Proto se obracím na toto fórum a doufám, že mi zasvěcení poradí.

Mám následující úkol. Cílem mého bádání je objasnit historii rodu, původ příjmení Mikel (Mikl, Mickel), a taky to, pročje toto "nečeské" příjmení koncentrované jen do malé oblast naší země.

Znám datum narození a jména rodičů mého předka. Potřeboval bych proto zjistit data narození rodičů. Jak mám v tomto případě postupovat, abych si byl na 100% jistý, že jsou to Ti praví rodiče? Podotýkám, že v dané oblasti je enormní koncentrace jmenovců. Našel jsem v matrice dokonce záznam kdy se ve stejný den narodili dva Pavlové Baptisti Mikelové, ovšem různým rodičům :-).

Byl bych tedy rád, kdyby mě někdo zasvětil do postupu bádání, a doufám, že spolupráce s Vámi na tomto fóru bude úspěšná.
Uživatelský avatar
Pavel M.
 
Příspěvky: 143
Registrován: úte říj 21, 2008 21:52
Bydliště: Zborovice

Příspěvekod Galadwen » stř říj 22, 2008 20:53

Dobrý den,
postup a eventuálně výsledky hodně záleží na době, ve které se pohybujete. Z otázky jsem nepochopila, zda už jste v matrice narozených ověřoval ono datum narození předka, kterého znáte včetně jeho rodičů a data narození.