Fractura pertrochanterica femoris

Kdo co neví a chtěl by vědět, může sem napsat a doufat, že mu někdo odpoví.

Fractura pertrochanterica femoris

Příspěvekod m.k.85 » pon črc 02, 2018 17:49

Dobrý den,
v matrice úmrtí z roku 1990 jsem se setkal s lékařským, latinským názvem příčiny úmrtí: Fractura pertrochanterica femoris.
Zjistil jsem, že se pravděpodobně jedná o zlomeninu krčku stehenní kosti, ale jaksi mně nedává smysl, jak to může být, jako příčina úmrtí.
Předem se omlouvám za neznalost medicíny, ale nevěděl jsem, že jsou i takové příčiny úmrtí. Spíše bych čekal, že příčinou byla nějaká komplikace, spojená s touto zlomeninou.
Můžete mně prosím potvrdit, jestli je to správný překlad této příčiny a jestli se dá na takový druh poranění zemřít (zřejmě ano :( ).
Děkuji.
m.k.85
 
Příspěvky: 293
Registrován: pon srp 03, 2015 21:18
Oblast pátrání: jižní morava, okr vyškov

Re: Fractura pertrochanterica femoris

Příspěvekod zedir » pon črc 02, 2018 17:57

Dobrý den,

překlad chápu stejně. Předpokládám, že se jednalo o vyšší věk, že nešlo o dítě, pak platí, že u starších lidí se velmi často jako doprovázející komplikace dostaví zápal plic, až na který a následné vysílení organismu vlastně zemřou, zrovna tak se to stalo i mé prababičce, která před svými 80. narozeninami uklouzla na náledí.

Velkou zátěž představují operace a následná rehabilitace pro starší lidi a pro pacienty, kteří trpí ještě dalšími chorobami. U těchto skupin se mohou objevit komplikace i po úspěšné operaci. Jde především o zápal plic, vznik krevních sraženin a plicní embolie, tvorbu proleženin, infekci močových cest a zhoršení psychického stavu pacienta.


zdroj:
https://www.mojezdravi.cz/nemoci/zlomen ... -1878.html
Uživatelský avatar
zedir
 
Příspěvky: 6291
Registrován: pát kvě 02, 2014 3:59

Re: Fractura pertrochanterica femoris

Příspěvekod m.k.85 » pon črc 02, 2018 18:26