Zdroj pro PAMĚTI PANSTVÍ VEVERSKÉHO - vyřešeno

Kdo co neví a chtěl by vědět, může sem napsat a doufat, že mu někdo odpoví.

Zdroj pro PAMĚTI PANSTVÍ VEVERSKÉHO - vyřešeno

Příspěvekod kubaj » úte kvě 29, 2018 15:34

Dobrý den,

našel jsem zmínku o Martinovi Jelínkovi zde: http://www.obecveverskabityska.cz/prame ... /d001.html

"Když se konal hon na pozemcích V.-Bytyšských, na podzim, strojila obec pro polesného, myslivce, hajné a dráby hostinu na radnici. R. 1671 na př. vydáno k ní za 9 liber hovězího masa 221/2 kr., za 10 liber škopového 20 kr., za sůl, křen a koření 7 kr., za chléb i pro psy1) 10 kr., za žejdlík sádla 3 kr., 30 mázů piva 48 kr., 14 mázů vína 42 kr., úhrnem 2 zl. 291/2 kr. — R. 1677 měli páni hosté místo škopového husu, kuřata a ptáky (kvíčaly, drozdy a pod.) Týž rok honu súčastnil se sám J. Exellence pan hrabě a byl hostěn na faře, kamž obec dodala (pro štalmistra a podkoní) za 50 kr. piva, vína a chleba a pro 17 koní 21/8 míry ovsa. Z počtu koní lze souditi, že byla pohromadě skvělá společnosť."

1) Psi měli svou „psárnu“. V kř. matrikách čteme k r. 1701 25. června: Martin Jelínek, podruh panské psárny blž hradu Veveří.

viz: http://www.obecveverskabityska.cz/prame ... tml#N10517

Netušíte na co se odkaz "kř. matrikách čteme" odkazuje? Dle mých záznamů (pokud se jedná o stejného Martina Jelínka, tak ten zemřel 6.10.1699 v Německých (Veverských) Knínicích když mu bylo 58 let.
Ještě jsem o něm našel záznam v Lánovém rejstříku z Veverských Knínic (kolem roku 1670): podsedník nebo domkař bez pole: Martin Jelínek, předtím (předchozí majitel - v roce 1657) Lukáš Štěpán(ů)

Rád bych věděl jestli to může být ten stejný a kde případně zjistit více informací. Děkuji
Naposledy upravil kubaj dne stř kvě 30, 2018 9:34, celkově upraveno 1
kubaj
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte bře 20, 2018 22:54
Oblast pátrání: Česko

Re: Zdroj pro PAMĚTI PANSTVÍ VEVERSKÉHO

Příspěvekod Zora » úte kvě 29, 2018 16:35

http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=78
zápis je v matrice narozených - pravá strana.


Spisek byl vytvořen místním kat. farářem v roce cca 1890. (píšu z hlavy)

Mám v něm uvedeny své předky - purkrabí Stiegelmayer, uvedená data souhlasí, opravdu jsou čerpána z matrik.

Asi budete muset projít matriku pro hrad Veveří ( farnost Veverská Bítýška ) a porovnat to s Vašimi zápisy pro Veverské Knínice. ( fanost Veverské Knínice)

Je možné, že současně žily dvě osoby stejného jména, i povolání, třeba bratranci nebo otec a syn.

(mohli v psárně působit, ale na stáří, -na výměnek odešli jinam)

Z
Uživatelský avatar
Zora
 
Příspěvky: 13897
Registrován: čtv kvě 31, 2012 15:01
Bydliště: Ivančice
Oblast pátrání: Ivančice a okolí, Brno-Zábrdovice, jižně od Brna, Tišnovsko, Vysočina-Žďár, Křižanov, Velkobítešsko, Náměšťsko, z části Třebíč, mlynářské rody na řekách Jihlava, Oslava, matriky Rakousko z části

Re: Zdroj pro PAMĚTI PANSTVÍ VEVERSKÉHO - vyřešeno

Příspěvekod kubaj » stř kvě 30, 2018 9:35

Děkuji - je to podivné, když vesnice od sebe byly ani ne 5 km, že by byli dva jmenovci - alespoň pátrání nekončí :)

Navíc tedy je to náhoda dvojnásobná, protože jestli správně čtu, tak se mu narodil syn Pavel a tomu "mému" Martinovi Jelínkovi z Veverských Knínic se rovněž narodil syn Pavel, ale 24.1.1670. To je opravdu zvláštní... Jedinou rozdílností oproti datům je matka ve Veverských Knínicích to byla Kristýna, tady (Veveří) je to Kateřina
Naposledy upravil kubaj dne stř kvě 30, 2018 9:42, celkově upraveno 1
kubaj
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte bře 20, 2018 22:54
Oblast pátrání: Česko

Re: Zdroj pro PAMĚTI PANSTVÍ VEVERSKÉHO - vyřešeno

Příspěvekod Zora » stř kvě 30, 2018 9:41

Vypadá to na syna a otce.
Bohužel marně přemýšlím, kde stál u hradu Veveří psinec. Dalo by se říct, že psinec sloužil na bydlení těm, co tam pracovali, ale po ukončení tohoto zaměstnání ( stáří, nemoc) si museli najít bydlení, nebo se vrátit "domů"

Možná by stálo za to, oslovit hrad Veveří, zda by Vám nepodali informaci kolem umístění psince.
Z
Uživatelský avatar
Zora
 
Příspěvky: 13897
Registrován: čtv kvě 31, 2012 15:01
Bydliště: Ivančice
Oblast pátrání: Ivančice a okolí, Brno-Zábrdovice, jižně od Brna, Tišnovsko, Vysočina-Žďár, Křižanov, Velkobítešsko, Náměšťsko, z části Třebíč, mlynářské rody na řekách Jihlava, Oslava, matriky Rakousko z části

Re: Zdroj pro PAMĚTI PANSTVÍ VEVERSKÉHO - vyřešeno

Příspěvekod kubaj » stř kvě 30, 2018 10:26

Syn by to asi být mohl. První syn, o kterém vím, že se narodil Martinovi Jelínkovi z Veverských Knínic je Jan někdy v roce 1667 (zemřel 28.4.1692 ve 25letech ve Veverských Knínicích) a druhý byl syn Pavel. Martin z farnosti Veverská Bitýška mohl být první syn ještě před Janem, protože, když se mu narodil jeho syn Pavel 1701 bylo reálné aby mu bylo cca 34 a víc. Bohužel archívy z dřívejších let (kde bych ověřil narození již nejsou :(
kubaj
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte bře 20, 2018 22:54
Oblast pátrání: Česko

Re: Zdroj pro PAMĚTI PANSTVÍ VEVERSKÉHO - vyřešeno

Příspěvekod kubaj » stř kvě 30, 2018 10:54

Hledám ještě ve sňatcích - nevíte, prosím, co je za záznam na této straně: http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... strana=113

Snažím se to vyluštit:
Kniha Potvrzených stavem manželským......pana pátera Dominika Fontybla do L... profesa kláštěra Veslyczkeho ten čas zvyžizeného pana faráže Kniničského ....?

Záznamy chybí z let 1668-1682
kubaj
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte bře 20, 2018 22:54
Oblast pátrání: Česko

Re: Zdroj pro PAMĚTI PANSTVÍ VEVERSKÉHO - vyřešeno

Příspěvekod rebeka » stř kvě 30, 2018 11:47

Můj pokus:

Kniha Potvrzených stavem sv. (svatého) manželství pod duchovní správou dwojičty (asi dvojího) hodného a vysoce učeného pana pátera Dominika Fontybla (Fontykla?) řádu sv. Cistercenského Profesa kláštera sedličkého? ten čas zřízeného pana Faráře kynyčkého a svatoslavského
rebeka
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte srp 24, 2010 17:08

Re: Zdroj pro PAMĚTI PANSTVÍ VEVERSKÉHO - vyřešeno

Příspěvekod Zora » stř kvě 30, 2018 12:06

kubaj píše:Hledám ještě ve sňatcích - nevíte, prosím, co je za záznam na této straně: http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... strana=113

Snažím se to vyluštit:
Kniha Potvrzených stavem manželským......pana pátera Dominika Fontybla do L... profesa kláštěra Veslyczkeho ten čas zvyžizeného pana faráže Kniničského ....?

Záznamy chybí z let 1668-1682



Jedná se o to, že zápisy vedl v dané době farář ze Svatoslavi

Bohužel nevím, zda vedl dvě matriční knihy, nebo zda zapisoval do jedné
tady je ono období sňatků v matrice Svatoslavi
http://actapublica.eu/matriky/brno/proh ... ?strana=80

Viz také sken 115/141
http://actapublica.eu/userdata/inventar ... venkov.pdf

Ve farnosti Svatoslav působili cisterciáni, ale to není pro hledání konk. zápisu zas až tak podstatné.
Z
Uživatelský avatar
Zora
 
Příspěvky: 13897
Registrován: čtv kvě 31, 2012 15:01
Bydliště: Ivančice
Oblast pátrání: Ivančice a okolí, Brno-Zábrdovice, jižně od Brna, Tišnovsko, Vysočina-Žďár, Křižanov, Velkobítešsko, Náměšťsko, z části Třebíč, mlynářské rody na řekách Jihlava, Oslava, matriky Rakousko z části


Zpět na Otázky a odpovědi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot], pekos a 3 návštevníků