Otázka - čísla popisná

Kdo co neví a chtěl by vědět, může sem napsat a doufat, že mu někdo odpoví.

Otázka - čísla popisná

Příspěvekod Bára136 » pát dub 13, 2018 17:05

Dobrý den, v hledání předků jsem prozatím nováček, ale velice mě to dostalo a trávím u toho téměř veškerý svůj volný čas. Ráda bych se vás zeptala na více otázek, ale začnu s tou nejdůležitější.
Pokud se nemýlím, tak ve sčítacích operátech mám hledat rodinu podle čísla popisného domu? Mám předka např. Willibalda Lessmanna narozený v Mikulovicích č.p. 210 a jeho dítě Anna Lessmanová narozena v domě číslo 235. At se koukám na čísla těchto domů jak chci, nikdy je tam nedohledám, jsou tam úplně jiné rodiny a ani mezi nimi nejsou moji předci. Chci se zeptat jestli je to jen nějaká moje chyba třeba pochopení nebo to má vysvětlení? Případně jak bych mohla jejich domy vyhledat.
Ještě jednou se omlouvám jestli je to hloupá otázka, orientuju se v tom zatím jen pár dnů :D :D
Bára136
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte dub 10, 2018 11:53
Oblast pátrání: Hluboš, Mikulovice

Re: Otázka - čísla popisná

Příspěvekod Zora » pát dub 13, 2018 17:12

Je rozdíl, hledat osoby ve sčítání, které vlastnily dům a ty, které bydlely jako nájemníci u někoho (označení často inquilinus, Inwohner a ...) .
Ti druzí se často stěhovali a matriční nález může být z jiného období, než ke dni, kdy se sčítání konalo.

Možná pomůže upřesnit dotaz - uveďte odkaz na narození Wllibalda, jeho pozdější povolání nebo ekonomické postavení (popř. jeho rodičů- nevím, jak moc se liší datum narození a datum sčítání) a zdůrazněte obec a rok.
Pak uveďte datum, ke kterému vyhledáte ve sčítacích operátech.
Z
Uživatelský avatar
Zora
 
Příspěvky: 28991
Registrován: čtv kvě 31, 2012 14:01
Bydliště: Ivančice
Oblast pátrání: Ivančice a okolí, Brno-Zábrdovice, jižně od Brna, Tišnovsko, Vysočina-Žďár, Křižanov, Velkobítešsko, Náměšťsko, z části Třebíč, mlynářské rody na řekách Jihlava, Oslava, matriky Rakousko z části


Zpět na Otázky a odpovědi

Kdo je online