Kde je křestní list?

Kdo co neví a chtěl by vědět, může sem napsat a doufat, že mu někdo odpoví.

Kde je křestní list?

Příspěvekod kratec » čtv dub 26, 2007 13:13

Nechal jsem si poslat z archívu v Zámrsku fotokopii části matriky, kde je uveden můj předek. V části se jménem předka je uvedeno - jestli dobře luštím - toto: "Křestní list č. 33, 18 9/9 68". Obrázek uvádím níže. Jestli to dobře chápu, znamená to 9. září 1868. Tedy jestli dobře čtu předposlední číslici.
Mne by ale zajímalo, co vlastně tento údaj uvádí? Znamená to, že kromě tohoto výpisu je ještě nějaký křestní list? Pokud ano, můžete mi, prosím, poradit, kde jej hledat?
Jsem naprostý začátečník a tak se teprve orientuji. Předem díky za rady.

Obrázek
kratec
 
Příspěvky: 63
Registrován: sob led 20, 2007 18:32
Bydliště: Brno
Oblast pátrání: Brno, Mokrovousy, Nová Ves u Chotěboře, Praha

Příspěvekod Lyra » čtv dub 26, 2007 19:54

No, v minulosti to nebývalo tak jak dnes, že sotva se vám narodí dítě, takřka hned vám vrazí do ruky jeho křestní list. Křestní list si lidé v minulosti nechávali vystavovat teprve tehdy, když ho potřebovali. Což bývalo často nejdřív v době, kdy se chtěli ženit/vdávat. Ten datum 9.9.1868 je ve vašem případě podle všeho dnem, kdy byl dotyčnému na jeho žádost křestní list vydán.

Křestní listy bývaly totiž někdy přílohou žádosti o povolení sňatku - především pokud byl dotyčný z jiné farnosti než v které se konala svatba, případně byl vdovec/vdova. Tyto podklady k matrice oddací, pokud se dochovaly, tak jsou uloženy v okresních archivech.

Ale vzhledem k tomu, že máte kopii zápisu z rodné matriky, nevidím důvod proč pátrat po křestním listě. Do křest. listu se údaje zapisovaly právě z té rodné matriky, takže v něm nenajdete nějaké jiné, podrobnější informace.
Uživatelský avatar
Lyra
 
Příspěvky: 98
Registrován: úte srp 01, 2006 17:44
Bydliště: Mor. Budějovice

Díky

Příspěvekod kratec » pát dub 27, 2007 5:47