Vojenské fotky

Kdo co neví a chtěl by vědět, může sem napsat a doufat, že mu někdo odpoví.

Vojenské fotky

Příspěvekod Mara87 » stř kvě 13, 2015 19:54

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat zda nerozluštíme následující. V mém minulém foru jsme zjistili z razítka polní pošty že praděda byl v první sv. válce v Itálii (více viewtopic.php?f=16&t=21840 )
Teď jsem ale začal některé fotografie prohlížet hodně důkladně a na některých jsme našel zajímavosti.

FOTKY VYMAZÁNY - umístil jsem je přehledněji v odpovědi níže.

Děkuji
Naposledy upravil Mara87 dne čtv kvě 14, 2015 15:47, celkově upraveno 2
Mara87
 
Příspěvky: 124
Registrován: stř dub 15, 2015 21:04
Bydliště: Brno
Oblast pátrání: Třebenice okr. Třebíč

Re: Vojenské fotky

Příspěvekod Dawid » stř kvě 13, 2015 21:34

Mara87 píše:1) Na fotce je zřetelně čitelné "Fotografja". Dle Google překladaču je to Albánština. Takže zní otázka, fotografie byla tedy pořízena v Albánii? Na fotografii jsou vojáci v RU uniformách. Praděda byl v 8. pěším pluku. Ale nedočetl jsem se zda tento pluk byl aji v Albánii? Na fotce bohužel není vidět jaký pluk to byl.

Kdepak, tohle je polština :) Nenechte se zmást tím, že současný polský pravopis je "fotografia", před půlkou 20. stol. se tam klidně mohlo psát i "-y-" nebo "-j-".
Čtu tam "Fotografja XY Czarkowskiego (nebo tak něco) w Nalęczowie". Nalęczów je městečko v (tehdy) ruské části Polska, už někdy od 1915 pod rakousko-německou kontrolou.

Mara87 píše:2) nedá se z toho vyčíst kde ta polní pošta byla? Já to hodně nečitelné, ale čtu to jako 441. Na známce je napsáno Československo a na fotce jsou vojáci v Československých uniformách z let 1918-1920.

Tak tohle je jednoznačně "Jablunkau - Oderberg", tj. Jablunkov a Bohumín. Těšínské Slezsko. Tak že by Váš praděda byl tam?