Co dál?

Kdo co neví a chtěl by vědět, může sem napsat a doufat, že mu někdo odpoví.

Co dál?

Příspěvekod Cibi » pon led 10, 2011 16:56

Prohledal jsem několik témat, ale stále se ztrácím a nevím jak dál, takže se předem omlouvám asi za hloupý dotaz. (Jsem začátečník.)

Na stránkách Genealogie jižních Čech jsem našel část článku http://jihogen.wz.cz/d.htm#drit

"MJ, Rod Janátů hospodaří přes 500 let na gruntě. Výběr, roč. 6, č. 1/1969, s. 39. Podle Václava Hadače z třeboňského archivu, je prvý záznam o tomto rodě z roku 1480. Vejhostním listem, psaným na pergameně, vydaným panem Václavem Malovcem z Malovic dne 6. ledna 1637, byl rod Janátů osvobozen od roboty. Originál tohoto vejhostního listu je uložen v třeboňském archivu."


- je jasné, že ten list je v třeboňském archivu (snad se mi časem podaří ho vyfotografovat, nechat si udělat kopii nebo tak), ale otázka je jiná, jak mohl ten Václav Hadač najít informace o tom, že rod Janátů tam je už 500, když matriční kniha Dřítně (v jižních Čechách, okres České Budějovice) je datována od roku 1703? odkaz zde

- kde hledal pravděpodobně hledal informace? nebo je to jen domněnka, kdy našel zmínku o Janátovi z roku 1480, potom se podíval do matriky Dřítně, byl tam Janát a automaticky je spojil?
Uživatelský avatar
Cibi
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon led 03, 2011 14:50
Bydliště: Planá nad Lužnicí

Příspěvekod Gabriel » pon led 10, 2011 17:12

no, ně že by se z toho dalo jistojistě usuzovat, ale pokud mám záznam, že na gruntě žili Janátovi roku 1480 a pak je najdu v matrikách na stejném domě v roce 1703..já vím, že je to dlouhá doba, ale jaká je pravděpodobnost, že to byl někdo jinej? Ale možná je to jenom naivní...

al epokud byli osbovozeni od roboty, tak to třeba nebyli takové "nicky" a podaří se vám o nich najít třeba ještě něco... nevím..třeba soupis nějakých obránců či útočníku ve třicetileté válce, soupis majetka z nějaké církevní listiny, poznámka o významném měšťanovi atp.
Uživatelský avatar
Gabriel
 
Příspěvky: 241