Co je na fotografii?

Kdo co neví a chtěl by vědět, může sem napsat a doufat, že mu někdo odpoví.

Co je na fotografii?

Příspěvekod terminal » úte pro 30, 2014 13:07

Přátelé,
díky genealokolegovi karelsovi jsem získal fotografii mé pokrevní prabáby. Fotografie je pořízena na hřbitově a já jsem ji chtěl co nejvíce vyčistit pro rodinný archiv.
Ale nevím si s něčím rady - možná pro někoho to bude úsměvné a pravděpodobně mi pomohou zdejší dámy.
Tedy zde je již upravená fotografie:
http://img24.cz/images/00120581850132451022.jpg
Jde mi o to, co to je ve vlasech.... Jde o kaz na fotografii, nobo to je nějaká spona? Dámy, nebijte mně - fakt to nepoznám :oops: :D
Pro lepší srovnání, zde je foto před úpravou:
http://img24.cz/images/43354328877590283746.jpg
Děkuji za názory.
H
Uživatelský avatar
terminal
 
Příspěvky: 370
Registrován: čtv kvě 13, 2010 21:10
Bydliště: Most

Re: Co je na fotografii?

Příspěvekod Zora » úte pro 30, 2014 13:29

podle mě je to ozdobná spona, nahoře bývala taková "hmota" - většinou natřené dřevo, později perleť, dnes se to dělá z umělohmotoviny. Na jednom konci zespodu se napevno přidělával "otočný mechanismus" z něhož vedla spodní část - takové "drátěné cosi" ve stejné dálce jako vršek. na druhém konci čouhaly z toho dřeva cosi jako nožky, do kterých zapadala spodní "drátěné cosi" ( ty nožky zmáčkly dva vedle sebou vedoucí dráty.)
Tady je to v novodobějším provedení.
https://www.google.cz/search?q=spona+do ... B800%3B800


Z.
Uživatelský avatar
Zora
 
Příspěvky: 29154
Registrován: čtv kvě 31, 2012 14:01
Bydliště: Ivančice
Oblast pátrání: Ivančice a okolí, Brno-Zábrdovice, jižně od Brna, Tišnovsko, Vysočina-Žďár, Křižanov, Velkobítešsko, Náměšťsko, z části Třebíč, mlynářské rody na řekách Jihlava, Oslava, matriky Rakousko z části

Re: Co je na fotografii?

Příspěvekod Kašpar » úte pro 30, 2014 15:11

Též jsem za spon(k)u, pamatuju si, že se to dělalo i z kovu
Mimo téma - zajímavá fotografie dosti vypovídající o charakteru osoby
Uživatelský avatar