VYŘEŠENO zpráva duchovní

Kdo co neví a chtěl by vědět, může sem napsat a doufat, že mu někdo odpoví.

VYŘEŠENO zpráva duchovní

Příspěvekod petrckladno » ned led 29, 2023 9:45

zdravim

https://ebadatelna.soapraha.cz/d/7180/63

je to hned první zápis na konci křestní list ženichův je od zprávy duchovní na Semm---- (dál mě to nedává smysl)
prosím co je to za správu? kde ji najdu? asi to bude v dnešní době v archivech

díky
Naposledy upravil petrckladno dne ned led 29, 2023 11:11, celkově upraveno 2
ZAČÁTEČNÍK - - - velké díky všem, bez vás by to nešlo :-)
petrckladno
 
Příspěvky: 142
Registrován: stř pro 09, 2015 5:41
Oblast pátrání: hlavně Středočeský kraj

Re: zpráva duchovní

Příspěvekod Radix » ned led 29, 2023 10:01

Asi tam má být duchovní správa.
Radix
 
Příspěvky: 3185
Registrován: úte led 08, 2013 18:54

Re: zpráva duchovní

Příspěvekod Zora » ned led 29, 2023 10:40

Uživatelský avatar
Zora
 
Příspěvky: 29118
Registrován: čtv kvě 31, 2012 14:01
Bydliště: Ivančice
Oblast pátrání: Ivančice a okolí, Brno-Zábrdovice, jižně od Brna, Tišnovsko, Vysočina-Žďár, Křižanov, Velkobítešsko, Náměšťsko, z části Třebíč, mlynářské rody na řekách Jihlava, Oslava, matriky Rakousko z části

Re: zpráva duchovní

Příspěvekod petrckladno » ned led 29, 2023 11:02

strašně děkuju
ZAČÁTEČNÍK - - - velké díky všem, bez vás by to nešlo :-)
petrckladno
 
Příspěvky: 142
Registrován: stř pro 09, 2015 5:41
Oblast pátrání: hlavně Středočeský kraj

Re: VYŘEŠENO zpráva duchovní

Příspěvekod Zora » ned led 29, 2023 11:32

Tady je stručná historie stavby
....První horská železnice
Horská dráha Semmering měří 41,7 km a vede ze stanice Gloggnitz přes Semmering do města Mürzzuschlag. Stala se vůbec první evropskou horskou železnicí s normálním rozchodem a dodnes ji odborníci také považují za první skutečnou horskou železnici na světě. V současné době je součástí rakouské Jižní dráhy a patří k nejvytíženějším horským tratím v Rakousku. Projektování trati přes průsmyk Semmering se roku 1841 ujal Carl von Ghega. O rok později zamířil do Velké Británie a USA načerpat inspiraci. Získané zkušenosti využil při vytvoření třech různých variant, které předložil generálnímu řediteli státních drah Hermenegildu von Francesconimu. Nakonec se na základě vybraného projektu a pod dohledem von Ghegy na stavbě Semmeringbahnu podílelo v letech 1848 až 1854 bezmála 20 tisíc dělníků, z toho třetina byly ženy. Tunely se razily výhradně ručně, výjimku tvořil použití černého prachu. Naopak výbušniny se nepoužily nikdy. Při pracích přišlo o život 89 lidí. Dne 23. října 1853 projela úsekem Mürzzuschlag–Payerbach první lokomotiva. Slavnostního otevření trati 16. května 1854 se zúčastnil i císař František Josef I. s chotí Alžbětou. První nákladní vlak projel po trati 18. května téhož roku a první vlak s cestujícími 17. července.....
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/his ... lp/-25251/


Jsem ráda, že jsem pomohla :-) Z
Uživatelský avatar
Zora
 
Příspěvky: 29118
Registrován: čtv kvě 31, 2012 14:01
Bydliště: Ivančice
Oblast pátrání: Ivančice a okolí, Brno-Zábrdovice, jižně od Brna, Tišnovsko, Vysočina-Žďár, Křižanov, Velkobítešsko, Náměšťsko, z části Třebíč, mlynářské rody na řekách Jihlava, Oslava, matriky Rakousko z části


Zpět na Otázky a odpovědi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků