NESROVNALOST V MATRIKÁCH - TŘEBORATICE U PRAHY

Kdo co neví a chtěl by vědět, může sem napsat a doufat, že mu někdo odpoví.

NESROVNALOST V MATRIKÁCH - TŘEBORATICE U PRAHY

Příspěvekod MatheusKopecky » pon led 15, 2018 20:00

Dobrý den, mám takový menší problém, dobrá, větší problém, ohledně římsko-katolických matrik týkajících se Třeboradic, dříve Třeboratic, dnes součást Prahy. U matrik zemřelých, kterou jsou bez indexu, obsahující záznamy zemřelých v časovém rozmezí 1848 – 1858 jsou děleny podle obcí ve farnosti, tj. záznamy od 1848 – 1858 pro Třeboratice, tj. poté co skončí všechny záznamy pro jednu obec, tj. Třeboratice pokračují v té samé knize např. Miškovice atd. Průměr zemřelých je 60 – 70 za rok pouze v Třeboraticích. Pokud pokračujeme do dalšího období, musíme jít do knihy zemřelých v té samé farnosti, obsahující záznamy zemřelých v časovém období 1859 – 1872. Kniha obsahuje jmenný index na konci, každopádně členění na obce mizí. Jsou uvedeni osoby, který v daném roce zemřeli s místem úmrtí, například pod Josefem Vančurou zemřelým ve Třeboraticích se objevuje Jan Novák zemřelý v Čakovicích. Teď k problému, Třeboratice jsou neskutečně potlačeny, musí tam chybět obrovské množství záznamů, naopak Čakovice, Miškovice se drží svým průměrem zemřelých v normě. Pro porovnání, ve výše uvedené matrice zemřelých (1848 – 1858) bylo ročně zemřelých 60 – 70, v této knize zemřelých (1859 – 1883) je to v Třeboraticích to jsou v roce 1859 pouze 2 lidé!!! Podobně to platí i u matrik narozených týkající se Třeboratic! I tam se objevují obrovské nepoměry narozených, s tím, že matrika se záznami 1848 – 1858 je v pořádku, s poměrně vysokým průměrem narozených a matrika 1859 – 1872, opět s indexem je opět s drtivou změnou, s drtivým nepoměrem vůčí předešlé matrice, z předešlého období. Přitom obce jako Čakovice, Letňany, nebo Miškovice si svůj průměr narozených i zemřelých drží, i když ne tolik. Přitom se jedná o knihy farnosti Třeboratice. To opravdu nechápu. Nevíte kde je chyba, co se stalo, proč je tak diametrální změna průměru zemřelých? Jedná se o jednu a tu samou farnost, tedy Třeboratice! Jak je to možné? Dole přikládám ODKAZ na matriky, aby jste se přesvedčili, píšu to všechno proto, protože právě v období 1860 – 1878 zemřel v Třeboraticích můj praprapradědeček Josef Odehnal a je to pro mě záhada rodu!

Děkuji ODKAZ: http://www.ahmp.cz/page/docs/mat_vo_trr.pdf
MatheusKopecky
 
Příspěvky: 214
Registrován: čtv čer 23, 2016 13:01
Oblast pátrání: Horní Láz, Horní Bučice, Kutná Hora,

Re: NESROVNALOST V MATRIKÁCH - TŘEBORATICE U PRAHY

Příspěvekod Rebeca » stř úno 14, 2018 20:48

...neměl jste tu tento dotaz už jednou i s odpovědmi? docela obsáhlými?

EDIT:
...jasně, že měl, jen v jiné sekci......
viewtopic.php?f=13&t=39831&p=180994&hilit=t%C5%99eboratice#p180994
Rebeca
 
Příspěvky: 398
Registrován: pát lis 04, 2016 18:43
Oblast pátrání: Příbram a okolí, Most a okolí, Cheznovice a okolí, Praha západ, panství Worlické :-D


Zpět na Otázky a odpovědi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků