Zora píše:Ano, každý má své postupy. ne vždy správné.
Z
Zoro, z povzdálí, ale se zájmem, sleduji tuto polemiku s kolegou "filmový maniak", Vaší úpornou snahu korigovat jeho úhel pohledu na dané historické události. Obávám se, aby nešlo o pověstné házení hrachu na stěnu - na stěnu jednostranného
nazírání, které nechce slyšet jiné argumenty - jen několik postřehů z názorů kolegy - Vám vyčítá, že "
Paní Zoro, pokud jste to nezažila, tak Vaše příspěvky jsou zbytečné, a to ať už se to týká perzekuce po roce 1970, či života česko-německých rodin.", víc věří kronikám než pamětníkům (jako kdyby kroniky nepsali také pamětníci a jací a kdy?!), v souvislosti s danou tématikou nesmyslně argumentuje s akcí Norbert, a když dojdou argumenty, začne se s komunistickými přepisovači dějin - to je stejné jako kdybych režiséra Slámu a scénáristu Arseňjeva(mimochodem původně vystudovaného varhaníka, ročník 1961) nazval také současnými přepisovači historie, protože - jak kolega sám přiznává - o vnitřním přesunu Němců po válce slyšel až v tomto filmu (a není sám - viz příspěvek Viridis), děkuje těm, kteří mu přitakávají, ale ne Vám a Viridis, atd. ...
Přiznávám, že toto téma se mně osobně dotýká a argumentaci jak pana kolegy, tak i zevšeobecňující pojetí filmu, považuji za neobjektivní. Moji rodiče od roku 1926 žili v Sudetech (ale v těch českých kde byly zcela jiné poměry), ve vesnici, kde v té době žilo 70% Němců. Sousedská idyla trvala do roku 1934, kdy tam všude vyhrála volby Henleinova strana. V roce 1938 zfanatizovaní němečtí "sousedé" vyhnali všechny Čechy, zabrali jejich majetky, protože celá hospodářství Češi nemohli ani nesměli odstěhovat. Když se v červnu 1945 vrátili, našli nejen poloprázdnou vesnici, ale svoji usedlost tak zplundrovanou, že se na ní nedalo hospodařit a museli začínat znova. Já sice nejsem přímý pamětník (kolega také asi ne, ten to má odposlouchané) - jsem jen ročník 1945 - ale do školy jsem chodil s několika spolužáky ze smíšených rodin, které tam i po odsunu zůstaly(nikdo je nikam nestěhoval), mimo to jsem přečetl několik obecních i rodinných kronik z té doby a míst, takže si myslím, že mám právo (alespoň morální), mít na toto téma svůj názor, na to, jak je v současnosti tato část dějin interpretována - ono každé historické období má své "přepisovače"(nejen komunistické a současné), záleží na nás čemu uvěříme, chceme-li vnímat doložená historiografická fakta a naslouchat názorům jiných...
Ale jsem rád, že i takové diskuse se tady objevují, že za "suchými" matričními údaji vidíme konkrétní lidské osudy!