od Zora » sob úno 20, 2021 15:24
Nějak nevím, co bych k článku dodala . Snad po odborné stránce je napsaný v duchu posledních vědeckých objevů či snad trendů.
edit - Vystudovala jsem slaboproud, nemám potřebné odborné vzdělání v oboru gender - sociologie, (tak je prezentovaná autorka těchto informací), proto posuzuji obsah jen jako občanka, žijící jako dítě v rodině otec (muž)- matka (žena), prarodiče (totéž), a jako dospělá v rodině manžel (muž) a dospělé dítě.
Po obsahové stránce se s článkem rozcházím, za rodinu stále považuji otce (muže) , coby záštitu rodiny, matku (ženu), coby hospodyni a vychovatelku a v těžkých dobách zástupkyni muže. Všechna ostatní seskupení jsou buď jakési nezbytné náhražky, vynucené životaběhem nebo něco, co se dnes vnucuje od menšin.
Adopce dítěte v jednopohlavní domácnosti je řešením pro tento dospělý pár - touha po dítěti. Chápu.
Není to řešení nekvalitní životní situace dítěte, to by měli chápat zase ti dva dospělí.
Nedovedu si představit v kojeňáku pět miminek a vybírat, které z nich bude vyrůstat z pohledu společnosti v jinakostním prostředí.
K diskusi chci říct - rodina, manželství jsou fakt tradiční, tedy pro prostředí. ve kterém žiju, žili mí předci. Vždy se uzavírala manželství a děti se v nich rodily. Ano, některé osiřely, mé rody nebyly výjimkou, o některé se rodič nestaral, postarala se širší rodina.
Nejsem věřící, nemám potřebu se řídit desaterem, ale žiju v prostředí, které formulovala křesťanská morálka.
Úsměvně si vzpomenu na misionáře, kteří přeučovali domorodce, jaká jediná správná poloha je při souloži. Ani tohle nebylo racionální, i ti domorodci měli své tradice. A tradice nejsou jen činnosti, které se přenášejí z generace na generaci, ale i moudrost v nich skrytá. Při souloži ve stoji zezadu, pardon, hrozí menší riziko co já vím kousnutí jedovatým plazem a kupodivu muž i v dané chvíli je lépe připraven na event. okamžitou obranu své rodiny, svého společenství. . (to misionáři z Evropy ovšem neřešili).
Proto nesměšuji a také nemohu směšovat způsob života rodinných pospolitostí u jiných národů, na jiném území, nebo světadíle, s jiným náboženstvím.
Asi si všichni uvědomujeme, že na našem postoji k rodině nezmění nic ani článek, ba ani někdy trochu útočná diskuse. Snad jen si vyslechneme názor toho druhého, zamyslíme se a - v mém případě ho nepřijmeme.
Až na úplně drobné detaily se ztotožňuji s Viridis, s části s Z. Burgetem a Bozou. Bohužel, názory prezentované Zeterem jsem si sice přečetla, ale nic z nich (skoro) mě neoslovilo , abych měnila svůj názor. Musím uznat, že názory Zetera jsou předkládány v precizní formě, mají vědecké fluidum, ale pro mě zůstane rodina tak, jak ji zažil můj syn, otec, matka, prarodiče, praprarodiče.
S životem lidí v jiných etnicích, s jiným náboženstvím, s jinou mentalitou, odlišných územích -.... nemám potřebnou, léty, staletími prověřenou zkušenost. Proto ani v náznaku nesrovnávám.
Z