Otec neznámý

Co vás při bádání překvapilo, co jste objevili, o co byste se rádi podělili?

Otec neznámý

Příspěvekod SCIIA » pon srp 07, 2006 9:08

V rodokmenu mám, bohužel, dost neznámých - neuvedených v rod. listech otců. Moje babička, prababička i praprababička z matčiny str. a otec nemají uvedeného otce. Malinká šance pro hledače těchto tatínků: z příslušného okr. archivu jsem si vyžádala výpis z matriky školních dětí (uvedla jsem v žádosti jméno, datum nar. a rok, kdy začalo dítě navštěvovat školu). Zde jsem potom vyčetla, že dítě (v mém případě babička) nemělo otce, ale poručníka (zde uvedeno jméno). Znovu jsem tedy do archivu napsala e-mail. zprávu, že hledám k tomuto listiny (resp. rozhodnutí soudu o poručnictví). Za pár dnů mi opravdu vše vyhledali a ve spise bylo jméno tatínka s jeho daty.
SCIIA
 
Příspěvky: 66
Registrován: pon srp 07, 2006 8:35

Příspěvekod Dr. Taby » pon srp 07, 2006 9:14

Jsem začátečník a proto se zeptám: ono je možné napsat do archivu žádost o vyhledání v matrikách?
Uživatelský avatar
Dr. Taby
Site Admin
 
Příspěvky: 345
Registrován: pon črc 31, 2006 5:59
Bydliště: Ústí nad Labem
Oblast pátrání: Staré Křečany, Brtníky, Zásmuky, Malenovice
Rodokmen online: MyHeritage - dr.taby(zavináč)taby.cz

ad TABY

Příspěvekod Majkas » pon srp 07, 2006 12:34

Asi záleží na archivu. Např. Zámrsk nevyhledává vůbec a zájemcům tu dají k dispozici seznam profesionálních badatelů, z nich je možno si vybrat.
Majkas
 
Příspěvky: 106
Registrován: pon črc 31, 2006 10:46

Re: ad TABY

Příspěvekod Dr. Taby » pon srp 07, 2006 13:24

Majkas píše:Asi záleží na archivu. Např. Zámrsk nevyhledává vůbec a zájemcům tu dají k dispozici seznam profesionálních badatelů, z nich je možno si vybrat.
Do zámrsku se chystám. Z Ústí je to trochu z ruky, ale je manželky příbuzenstvo. Svoje zatímhledám v Litoměřicích, což je 25 minut vlakem.
Uživatelský avatar
Dr. Taby
Site Admin
 
Příspěvky: 345
Registrován: pon črc 31, 2006 5:59
Bydliště: Ústí nad Labem