NESROVNALOST V MATRIKÁCH - TŘEBORATICE U PRAHY

Co vás při bádání překvapilo, co jste objevili, o co byste se rádi podělili?

NESROVNALOST V MATRIKÁCH - TŘEBORATICE U PRAHY

Příspěvekod MatheusKopecky » pon led 15, 2018 19:01

Dobrý den,
mám takový menší problém, dobrá, větší problém, ohledně římsko-katolických matrik týkajících se Třeboradic, dříve Třeboratic, dnes součást Prahy. U matrik zemřelých, kterou jsou bez indexu, obsahující záznamy zemřelých v časovém rozmezí 1848 – 1858 jsou děleny podle obcí ve farnosti, tj. záznamy od 1848 – 1858 pro Třeboratice, tj. poté co skončí všechny záznamy pro jednu obec, tj. Třeboratice pokračují v té samé knize např. Miškovice atd. Průměr zemřelých je 60 – 70 za rok pouze v Třeboraticích. Pokud pokračujeme do dalšího období, musíme jít do knihy zemřelých v té samé farnosti, obsahující záznamy zemřelých v časovém období 1859 – 1872. Kniha obsahuje jmenný index na konci, každopádně členění na obce mizí. Jsou uvedeni osoby, který v daném roce zemřeli s místem úmrtí, například pod Josefem Vančurou zemřelým ve Třeboraticích se objevuje Jan Novák zemřelý v Čakovicích. Teď k problému, Třeboratice jsou neskutečně potlačeny, musí tam chybět obrovské množství záznamů, naopak Čakovice, Miškovice se drží svým průměrem zemřelých v normě. Pro porovnání, ve výše uvedené matrice zemřelých (1848 – 1858) bylo ročně zemřelých 60 – 70, v této knize zemřelých (1859 – 1883) je to v Třeboraticích to jsou v roce 1859 pouze 2 lidé!!! Podobně to platí i u matrik narozených týkající se Třeboratic! I tam se objevují obrovské nepoměry narozených, s tím, že matrika se záznami 1848 – 1858 je v pořádku, s poměrně vysokým průměrem narozených a matrika 1859 – 1872, opět s indexem je opět s drtivou změnou, s drtivým nepoměrem vůčí předešlé matrice, z předešlého období. Přitom obce jako Čakovice, Letňany, nebo Miškovice si svůj průměr narozených i zemřelých drží, i když ne tolik. Přitom se jedná o knihy farnosti Třeboratice. To opravdu nechápu. Nevíte kde je chyba, co se stalo, proč je tak diametrální změna průměru zemřelých? Jedná se o jednu a tu samou farnost, tedy Třeboratice! Jak je to možné? Dole přikládám ODKAZ na matriky, aby jste se přesvedčili, píšu to všechno proto, protože právě v období 1860 – 1878 zemřel v Třeboraticích můj praprapradědeček Josef Odehnal a je to pro mě záhada rodu!

Děkuji ODKAZ: http://www.ahmp.cz/page/docs/mat_vo_trr.pdf
MatheusKopecky
 
Příspěvky: 214
Registrován: čtv čer 23, 2016 12:01
Oblast pátrání: Horní Láz, Horní Bučice, Kutná Hora,

Re: NESROVNALOST V MATRIKÁCH - TŘEBORATICE U PRAHY

Příspěvekod janpechacek » pát led 19, 2018 10:02

Dobrý den,

podle rejstříku matriky zemřelých v Třeboradicích z let 1859-1883 zde žádný Odehnal nezemřel. Neznám peripetie Vašeho rodu, mohl se třeba na stáří odstěhovat k nějakému svému dítěti do sousední vesnice.

Teď k vašemu počítání. V matrice zemřelých z let 1848-1858 je v Třeboradicích zemřelých ca. 8-10 za rok. V matrice zemřelých z let 1859-1883 je to dokonce ještě víc. Např. ve Vámi uvedeném roce 1859 je to 39 lidí! Možná jste počítal v rejstříku jen k jednomu písmenu.
Jan Pecháček
ilustrované rodokmeny
http://odkudjsme.cz/
https://www.facebook.com/odkudjsme
Uživatelský avatar
janpechacek
 
Příspěvky: 364
Registrován: pon úno 16, 2015 10:18
Bydliště: Olomouc

Re: NESROVNALOST V MATRIKÁCH - TŘEBORATICE U PRAHY

Příspěvekod janpechacek » pát led 19, 2018 10:19

Jan Pecháček
ilustrované rodokmeny
http://odkudjsme.cz/
https://www.facebook.com/odkudjsme
Uživatelský avatar
janpechacek
 
Příspěvky: 364
Registrován: pon úno 16, 2015 10:18
Bydliště: Olomouc


Zpět na Vlastní poznatky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků